Naar huis

7 augustus 2019 - Middelbeers, Nederland

6 augustus New York - Middelbeers

Toch nog een avontuurtje beleefd gisterenavond. Bente en ik liggen net in bed te lezen en de mannen staan ook op het punt om naar bed te gaan als het brandalarm afgaat. Snel kleren aan, telefoons, iPads en paspoorten mee en naar beneden. Je raadt het al, uiteraard niet met de lift. 45 verdiepingen naar beneden met de trap is best heftig 😅. Beneden aangekomen zien we veel brandweermannen, maar iedereen is heel rustig. Het viel ons ook op dat er toch best weinig mensen op de trappen naar benden liepen. Buiten staan in totaal 3 brandweerwagens. Na een minuut of 20 stopt het alarm, ze kunnen niets vinden. 2 van de 3 wagens vertrekken, van eentje gaan de brandweermannen zonder hun jassen naar binnen, waarschijnlijk om even iets te drinken of zo. De liften doen het inmiddels weer en we vertrekken weer naar boven. We hebben dorst gekregen van het traplopen en drinken nog even wat water. Net als we naar bed willen gaan gaat het alarm opnieuw 😫. Toch maar weer naar beneden, ongeveer 750 tredes. Maakt dus in totaal 1500 voor vandaag. Beneden aangekomen zijn de brandweermannen wel in en uit aan het lopen, maar er gebeurt niet echt iets. Na een half uurtje blijkt dat er een waterlek in de kelder zit en dat daardoor het alarm afgaat. Gelukkig! We kunnen helaas nog niet naar boven, de liften werken nog niet. Met de trap mag wel maar dat doen we maar niet 🤣. Uiteindelijk gaan we met een brandweerman naar boven met de lift, hij heeft een speciale sleutel waardoor de lift het wel doet. Er wordt nog wel gezegd dat we niet meer naar beneden hoeven te komen als het alarm weer afgaat. We zijn inmiddels 2 uur verder en duiken toch maar ons bed in. Iedereen slaapt gelukkig goed, het alarm gaat nog 1 keer kort af om half 6, verder blijft het rustig.

Rond 8 uur staan we op, we moeten om 11 uur uit het appartement zijn. Dus op ons gemakje douchen, ontbijten en pakken. Keurig om 11 uur staan we beneden. We kunnen onze bagage nog even laten staan en lopen naar een shopping Mall om de hoek waar we nog niet zijn geweest. Lekker koffie drinken, beetje rondlopen en daarna iets eten. Sep en Mats gaan toch nog een keer voor fastfood. De rest kiest voor Japans, Sushi, groente, noedels en dumpling. Lijkt gezonder, maar ook hiervoor wordt veel vet gebruikt. Onze lippen glimmen van de noedels.

Rond een uur of 2 gaan we met de taxi richting vliegveld, daar verloopt alles soepeltjes. Beetje vertraging doordat we op een aansluitende vlucht moeten wachten, maar we komen na een goede reis om 8 uur ‘s ochtends aan in Nederland. Op naar huis!

1. Marjet:
    7 augustus 2019
    Heftig avontuur, maar gelukkig met goede afloop! Fijn dat jullie veilig weer thuis zijn💖
  2. Oma:
    7 augustus 2019
    Wat een beleving wel thuis !! oma
  3. Karin:
    7 augustus 2019
    Heel wat traptreden gezien gisteren! Gelukkig met een goed afloop!
  4. Sara Struyf:
    Wat een leuke website!!!
    Zijn jullie via Villa Hermosa naar San Cristobal gereden?
    Geen onveilig gevoel gehad?
    We zouden graag naar Mexico gaan met onze kinderen in 2020.
  5. Angelique:
    Hoi Sara,
    Ik weet niet of je al onze verhalen hebt gelezen van Mexico. Over het algemeen hebben we er ons veilig gevoeld, op een paar keer na. Dat was niet op de route naar San Cristobal. Die hebben we inderdaad gereden via Villa Hermosa, maar toch hebben we blijkbaar ergens een verkeerde afslag genomen. Het land en zeker deze streek is prachtig. Zeer zeker de moeite waard om deze stad te bezoeken. Succes met de voorbereidingen als jullie gaan.
  6. Sara Struyf:
    7 augustus 2019
    Ik heb stukkèn gelezen maar nog niet alles. Veel roadblocks precies.
    Jullie zouden het aanraden met kids en eigen wagen vermoed Ik? We twijfelen nog over stoppen in palenque of toch san cristobal erbij nemen owv de veiligheid ...
  7. Angelique:
    7 augustus 2019
    Snap ik, maar wij vonden San Cristobal een van de mooiste steden waar we zijn geweest, dus als het erin zit zou ik het zeker doen. Met eigen auto is goed te doen, het leek af en toe misschien gevaarlijk, maar was het uiteindelijk niet.
  8. Jeannette:
    7 augustus 2019
    Veilig thuis en sporten hoeft vandaag niet.... Gisteren genoeg gedaan🤗
  9. Sara Struyf:
    7 augustus 2019
    Oké bedankt voor de info. Zal misschien wat zelfde gevoel zijn als we dit jaar in zuid Afrika hadden. Soms onveilig gevoel maar uiteindelijk niets gebeurd. Oef 😉
  10. Anja:
    7 augustus 2019
    Welkom thuis na een heftig avontuur ppffftt.
    Conditie weer op peil gebracht 😉
  11. Rianne:
    8 augustus 2019
    Zo zeg, wat een spannend verhaal.
    Goed dat jullie weer veilig thuis zijn😘