Dag 10 - van Marrakech naar Essaouira

5 augustus 2016 - Essaouira, Marokko

We hoeven vandaag niet zo ver te reizen, een uurtje of 3. We hebben dus vanochtend alle tijd. Bader komt ons om 12.30 uur halen. Om half 10 zitten we aan ons laatste ontbijtje is dit mooie huis. Intussen komt de poetsmevrouw ook. Ze wil graag starten omdat er vandaag weer nieuwe mensen komen. Het is een lief mens die we de laatste dagen al regelmatig hebben gezien. Na het ontbijt pakken we vast de koffers in zodat ze de slaapkamers en badkamers alvast kan poetsen. Ook de wasmachine staat al aan. Wel handig, we nemen alles schoon weer mee naar Essaouira. De kinderen zijn nog even vertrokken naar het zwembad zodat wij de laatste dingen bij elkaar kunnen zoeken. Ook wij hebben nog even tijd om naar het zwembad te gaan, heerlijk! Rond half 12 kleden we ons aan en halen de boel uit de koelkast. Tijd om de sleutel in te leveren. Bader is er goed op tijd, dus om half 1 rijden we het terrein af. Ongeveer halverwege stoppen we om te lunchen in Sidi-Moktar. Bader gaat naar de achter het restaurant gelegen moskee om te bidden. Dat hebben we hier eigenlijk nog niet meegemaakt. Een half uurtje later is hij terug en hebben wij gegeten. We kunnen verder. Als we in de buurt van Essaouira komen vult het landschap zich met Arganbomen, Argan is de vrucht waar Arganolie van wordt gemaakt en waar soms geiten in klimmen om de vruchten te eten. Helaas zijn ze vandaag niet te zien, maar wie weet komt dat nog deze week.
We rijden eerst nog even naar de supermarkt om wat boodschappen te doen. Daarna rijden we terug naar onze laatste accommodatie van deze vakantie: Essaouira Lodge. Het ligt ongeveer 10 km voor Essaouira een eindje van de weg af in the middle of nowhere. Het complex ziet er leuk uit en na ons huisje te hebben verkend en de spullen een plekje te hebben gegeven vertrekken we naar het zwembad. Het is hier een stuk minder warm dan in Marrakech en het windje voelt heerlijk aan. Hier kunnen we het wel een weekje volhouden!
Vanavond heerlijk in onze tuin zitten eten, nu nog even kletsen en dan zoeken we ons nieuwe bed weer op. Tom heeft een huurauto geregeld die als het goed is morgen om 10 uur hier staat.... We hopen dat het nu wel goed komt, een auto is op deze plek wel handig.