Dag 11, 12 en 13 - Essaouira

8 augustus 2016 - Essaouira, Marokko

De afgelopen dagen hebben we niet heel veel beleefd, we hebben alles op ons gemakkie gedaan en redelijk veel aan het zwembad gelegen. De auto was er zaterdag op tijd. We zijn dan ook een paar keer naar Essaouira geweest om de boel daar te verkennen. Zaterdag viel het een beetje tegen, achteraf zaten we in het mindere deel van de medina. Vanochtend zijn we begonnen in de haven. Hier zaten een heleboel vissers met hun zelf gevangen vis aan de haven, hun waren uitgestald op een stuk plastic of een tafeltje. Het was er erg druk met kopers, maar natuurlijk ook met toeristen die de boel kwamen bekijken. Wat een rommel leek het! Ik heb er een filmpje van gemaakt, maar tot nu toe is het nog niet gelukt een filmpje in te laden, dus ik hoop dat het deze keer wel lukt.
Na ons bezoek aan de haven zijn we weer richting medina gelopen. Nu kwamen we op een leuk plein met terrasjes en een gezellige drukte. Ook kwamen we hier in de leukere straatjes terecht waar we lekker tussen de spulletjes hebben gesnuffeld. Bente heeft er nog een sprei gescoord, reden om haar kamer te veranderen na deze vakantie...
Het verschil tussen arm en rijk is hier erg groot en daardoor de verschillen ook. Het ene moment sta je tussen de bedelaars en rommel, het volgende moment kom je langs een leuke galerie. Essaouira is wel één van de bekendere kustplaatsen van Marokko, maar niet luxe of zo. Ze zijn wel druk bezig de boel op te knappen langs het strand.
We rijden er straks nog maar een keer naar toe om een lekker restaurantje uit te zoeken, daar is hier in Marokko absoluut geen gebrek aan!