Dag 8 - Marrakech

3 augustus 2016 - Marrakech, Marokko

We willen vanochtend een beetje op tijd richting de medina zodat het nog niet zo warm is. Om half 11 stappen we de taxi uit vlak bij het Jamaa El Fna plein. Het is nog rustig en we kijken een beetje rond. We zien mannen met apen en slangenbezweerders. We bekijken alles van een afstandje om de boel een beetje te verkennen. We worden goed met rust gelaten, dat valt ons reuze mee. We dwalen een beetje door de soeks. Ze hebben hier allemaal erg leuke spulletjes en alles ziet er veel verzorgder en netter uit dan in Fez. Het is erg warm en Ties heeft er last van. We drinken even iets op een terras in de hoop dat hij zich beter gaat voelen. We besluiten richting de koetsen te wandelen voor een rondrit om de medina, zo kunnen we even kijken wat we nog meer willen gaan doen. Daar aangekomen voelt Ties zich flink beroerd en we besluiten na de lunch naar huis te gaan en geen rondrit meer te doen.
's Middags liggen we lekker aan het zwembad en zoeken de verfrissing van het water. Eigenlijk is dat ook het best met deze hitte. Ties knapt bij de airco in het huis gelukkig weer op. Nu kunnen we de avond toch in de medina rondbrengen. Om half 8 worden we met de taxi afgezet in het centrum. Het is nu een heel stuk drukker op het plein en bij de ondergaande zon is dit een prachtig gezicht. We kiezen voor restaurant Le Marrakchi vanwaar we een mooi uitzicht over het plein hebben. Het eten is er heerlijk en er is live muziek. De sfeer is er erg gezellig. Als we zijn uitgegeten wordt er andere muziek opgezet en verschijnen er 2 danseressen in een mooi bovenstukje en een glitterrok. Genieten dus, vooral voor de jongens ;-) Niemand van ons durft met de dames te gaan dansen en we besluiten af te rekenen. We dwalen nog even door de steegjes en lopen langzaam weer richting het plein. Hier is nu echt van alles te zien, van bokswedstrijden tot slangen en apen, frisdrankflessen hengelen en ga zo maar door. Vooral bij de eettentjes die hier zijn opgebouwd wordt er flink aan je getrokken. Dat is 's avonds toch wel anders dan overdag. Je moet ook echt uitkijken want voor alles moet je betalen. Vooral Bente heeft het al snel gezien en voelt zich vaak aangestaard. We besluiten de taxichauffeur te bellen en de drukte te ontvluchten. Morgen is er weer een dag!