Dag 9 - Marrakech

4 augustus 2016 - Marrakech, Marokko

Bij het ontbijt bespreken we onze plannen voor vandaag. Het wordt weer 46 graden, erg heet dus. We willen aan het eind van de middag naar een groot winkelcentrum en daarna naar het plein voor een tocht met de koets om de medina en omgeving te bekijken. Tom probeert een huurauto te regelen, maar dat schiet via internet niet echt op. Dan maar via de receptie. Dit lukt, er zal vanmiddag een Peugeot 5008 worden gebracht. We liggen lekker aan het zwembad voor de nodige verkoeling. Daar horen we dat de auto om 6 uur wordt gebracht. We regelen om 7 uur een taxi (zelf naar de medina rijden is toch niet echt prettig) naar de medina, het grote winkelcentrum slaan we dus maar over. Helaas is de huurauto er om half 7 nog niet en mannen deze eindelijk komt blijkt dat Tom mee moet naar het verhuurkantoor. Ook blijkt de auto geen 5008 maar een 508 te zijn, nogal klein voor 6 personen en alle koffers. Tom stapt toch in en ik neem met de kinderen de afgesproken taxi naar de medina. Onderweg belt Tom dat hij ontzettend boos is op de verhuurder en zich ook naar de medina laat brengen. Heel toevallig komen we daar precies tegelijk aan. Het blijkt dat de man opeens toch meer geld vraagt voor ook nog eens een kleinere auto. Huurauto's zijn hier in deze periode schaars. We besluiten ons dan toch maar door Bader (de taxi-chauffeur die ons hier al vaker heeft rondgereden) naar Essaouira te laten brengen. We zien daar dan wel weer verder.
De rest van de avond slenteren we een beetje door de medina. Ties wordt hier regelmatig aangesproken met Toni Kroos, erg grappig. Toni Kroos is een Duitse voetballer. Vooral op het plein word je veel aangehouden om dingen te verkopen of naar hun eettent te komen, in de soeks valt dat ons reuze mee. We eten een heerlijke hamburger bij Café des Epices op het dak. We zitten hier heerlijk aan een klein pleintje. Het is na een zandstorm vanmiddag een beetje afgekoeld, dus het is nu prima te doen. Weer een een gezellige avond, de laatste. Morgen vertrekken we naar Essaouira, daar is het een graad of 10 koeler.

1. Oma:
    5 augustus 2016
    Dag

Fijn om iets van jullie te horen ,stuur iets van de warmte hier naar toe dat kunnen we wel gebruiken ,volgens de verhalen hebben julliehet best naar de zin .
    Die Ties toch ,hebt altijd wel gedacht dat het een beroem iemand was ,past hij goed op zijn zus ?gr en veel liefs
    Oma