Laatste dagen Essaouira

10 augustus 2016 - Essaouira, Marokko

Het laatste verslag, want morgen komen we weer naar huis. Vandaag doen we niet veel, lekker zwemmen en aan het eind van de middag nog de medina in om aansluitend een restaurantje te zoeken om te eten. Morgen vertrekken we hier rond 12 uur, we vliegen om 17.20 uur (18.20 uur Nederlandse tijd).
Gisteren hebben we nog een erg leuke dag gehad. Om 10 uur werden we opgehaald bij de receptie en naar Essaouira gebracht. Hier stonden 3 quads voor ons klaar. Samen met een begeleider en nog een Franse familie hebben we een 4 uur durende tocht gemaakt. Wat was dat gaaf! Het eerste stuk kregen we even tijd om te wennen. We reden over een grote parkeerplaats en een soort parcours van weggetjes. Aansluitend reden we al het strand op. Wat een rust hier! We hebben heerlijk door de zandduinen gecrost, over het strand en over rotsen gereden. Een paar keer zijn we gestopt voor mooie uitzichten. Op het verste punt, na ongeveer 2,5 uur komen we in een kleine baai terecht waar in de grot een visser woont. De terugweg ging sneller, in een uurtje reden we via het strand terug. We konden nu ook even wisselen van chauffeur, de opbouw in moeilijkheid is er nu niet meer. Bente, Ties en Mats mochten het laatste stuk rijden. Wat hebben we weer veel gezien, een heleboel verschillende landschappen, van rotsen tot zandduinen en brede zandstranden. Mensen hebben we nauwelijks gezien, op een paar vissers en strandjutters na. Een super dag!
's Middags lekker afgekoeld in het zwembad, de temperatuur is hier inmiddels flink opgelopen naar bijna 40 graden.
Wat heeft Marokko ons verrast. Wat een prachtig land met al die verschillende landschappen. Ook de bevolking is erg vriendelijk en open. Ook al de ezels onderweg waren geweldig! We hebben genoten!