Playa del Carmen - Amsterdam

2 augustus 2018 - Amsterdam Airport Schiphol, Nederland

Om kwart over 6 gaat de wekker. Wie wil kan nog wat toast eten en iets drinken. De laatste spullen worden ingepakt, uitchecken, auto vol laden en gaan. Het uurtje rijden naar het vliegveld gaat soepel, evenals het inleveren van de huurauto. Er staan bij Avis busjes klaar die je naar de terminal brengen. Het is niet gelukt om online in te checken, dus dat moet hier nog. Ondanks de lange rij loopt alles gesmeerd en hebben we nog tijd voor een ontbijt.

Het eerste stuk vliegen we naar Philadelphia en duurt zo’n 3 uur. We vertrekken wat later door een onweersbui. In Philadelphia hebben we 3 uur overstap tijd. Die hebben we zeker nodig, in Amerika moet je weer door de douane en ook vindt er weer een security check plaats en daarnaast moeten we onze koffers weer van de band halen en opnieuw inleveren. Pffff wat een gedoe! Het duurt al 2 uur om door de paspoortcontrole te komen. Er beginnen al wat mensen in paniek te raken of ze hun aansluiting wel halen. Als we er eindelijk door zijn pakken we snel onze koffers, leveren ze 100 meter verder weer in en lopen we verder naar de security. Tom heeft nog een papiertje in zijn zak en krijgt daarom een extra check. Zucht.... Net op tijd zijn we bij de gate, we kunnen voor de verandering eens gelijk doorlopen het vliegtuig in. Ready for Take-off, maar niet heus, er staan 23 vliegtuigen voor ons in de rij om op te stijgen. Zo’n 3 kwartier later gaan we de lucht in. Het is een wat ouder toestel, dus deze keer helaas geen eigen tv en oplaadmogelijkheid.  Ook zitten we allemaal verspreid door het vliegtuig. Sep kan uiteindelijk nog naast Bente gaan zitten. Ik zit heerlijk midden tussen 2 Amerikanen in, had het niet beter kunnen treffen 🤣. De tijd uitzitten dus maar op deze nachtvlucht, we komen er vanzelf.

1. Jeannette:
    2 augustus 2018
    Wat een gedoe inderdaad...... Gelukkig wer heelhuids in Nederland.
  2. Marjet:
    2 augustus 2018
    Fijn dat jullie er weer zijn!!
  3. Oma:
    2 augustus 2018
    Fijn dat jullie weer thuis zijn !!!
  4. Karin:
    3 augustus 2018
    Vandaag pas de laatste verhalen van jullie reis gelezen. Jullie hebben genoten. Top!
  5. Marlies Stabel:
    22 augustus 2018
    Beste Familie Bodde,
    Ik en mijn oude medereisgenoten zijn op zoek naar Marjet Bodde. We hebben 25 jaar geleden samen door Zuid Amerika gereisd. Haar laatste adres is in Delft. Familie Bodde of Marjet, willen jullie reageren svp? BVD Hartelijke groet Marlies Stabel
  6. Marlies Stabel:
    22 augustus 2018
    Of Marjet, kun jij zelf reageren ;-) ?
    BVD
    Marlies