Merida

16 juli 2018 - Mérida, Mexico

20180715
De mannen willen na het ontbijt graag de finale van het WK zien, dat doen ze op de kamer. Bente is weer als een blok in slaap gevallen, op de kamer van de kinderen hangt een oude airco die veel lawaai maakt en daardoor heeft ze erg slecht geslapen. Ik besluit daarom in m'n eentje de stad verder te gaan verkennen. Camera mee en gaan. Grappig hoe je toch anders om je heen kijkt als je alleen rondloopt. Toen we gisteren de stad in kwamen twijfelde ik of de stad wel zo bijzonder was als in de boekjes stond geschreven. Toch klopt het. De stad leeft en bruist en in het centrum zijn de gebouwen goed onderhouden. Het is vandaag markt en het centrum is afgezet voor auto's. Hele families lopen rond te struinen. Heerlijk om naar te kijken. Overal staan kraampjes met churro's, gebakken banaan, maïs en andere zoetigheid. Ik loop nog wat verder en neem op t terras bij Starbucks een heerlijke caramel macchiato 😇. Ik wordt door verschillende mensen aangesproken, koop van een vrouw een soort kleine pannenkoekjes en wordt door een groepje meiden gevraagd of ik interesse heb om mee te gaan bidden. Nou nee... Uit een café aan de overkant van de straat komt een enorm gejuich en niet lang daarna nog een keer. Denk dat Frankrijk voor staat.
Weer terug in het hotel is de wedstrijd bijna afgelopen. We smikkelen lekker van de pannenkoekjes en lopen daarna met z'n allen de stad in. We kunnen het natuurlijk niet laten om bij één van de kraampjes iets lekkers te kopen. Bij de supermarkt kopen we een paar flessen water en we kunnen er weer tegenaan. Het is grappig om te zien hoe mensen hier keurig in een rij staan te wachten. Dit is zo bij de bushalte, iedereen keurig in een lange rij achter elkaar, maar dus ook in de supermarkt.
We nemen 2 koetsen om de stad wat verder te verkennen. We komen nu aan een heel andere kant en zien de prachtigste gebouwen, allemaal in koloniale stijl. Wel lekker om jezelf zo even rond te laten rijden. Sep valt al bijna in slaap van het gehobbel. Het is warm, we drinken nog iets op het terras en gaan dan naar het hotel om het zwembad op te zoeken. Vanavond zijn we naar een foodplein geweest, Mercado 60. Was helemaal top! Iedereen wat geld en kiezen wat je lekker vindt. Daar heerlijk 3 uur zitten kletsen. Nu is het weer tijd om naar bed te gaan, onze reis gaat morgen verder naar Campeche. Daar blijven we maar één nacht, dus we willen niet te laat vertrekken.

1. Oma:
    16 juli 2018
    heerlijk genieten van alle verhalen !!!
  2. Anja:
    16 juli 2018
    Gaaf zeg!! Leuk, leuk als je thuis komt van je werk en er ligt weer een reisverhaal op mij te wachten.
    Het ziet er top uit in Mexico, genieten!!
  3. Moniek:
    17 juli 2018
    Heerlijk met jullie meegenieten, het is jammer dat de WiFi bij ons niet zo geweldig is, ik ben blij als ik onze verhalen geüpload krijg, maar jullie verhalen zijn prachtig, het is super om zo met jullie mee te kunnen reizen.