Van Tangalle naar Unawatuna

5 augustus 2017 - Unawatuna, Sri Lanka

Vandaag geen we weer verder. Ook hier hebben we weer genoten. Na het ontbijt gaan de kinderen nog even naar het zwembad en wij pakken de boel op ons gemakkie in. Om kwart over 10 zijn we klaar, we hebben nog even lekker tijd om een goede kop koffie bij het zwembad te drinken. Het zwembad ligt in het villa gedeelte van het park en ziet er hip uit. Ook hebben ze er cappuccino en espresso. Genieten dus. Keurig om 11 uur komt de chauffeur aangereden die ons naar Unawatuna gaat brengen. Het is erg druk op de weg. Het eerste stuk is een kustweg en het blijkt een feestdag te zijn ter afsluiting van de Perahera in Kandy. We zien ook veel mensen lopen in kleurrijke kleding. Vooral bij de kinderen valt dat op, we zien hen normaal bijna alleen maar in hun schooluniform. Ook op zondag lopen ze in witte kleding voor de Boeddha school waar de meesten naar toe gaan.
Er is in Sri Lanka 1 snelweg die gaat van het zuiden naar Colombo. Gelukkig kunnen we een klein stukje snelweg meepakken, waardoor het laatste stuk flink opschiet. Door allerlei steegjes komen we bij ons hotel. Als we de lobby inlopen zien we de zee al liggen. Ook hier is het weer top! Erg leuk strand en niet heel druk. Er zijn genoeg ligbedjes te krijgen en in het restaurant van ons hotel kun je heer lijk eten op het strand. Hier maken we de rest van de dag gebruik van. Beetje zonnen, de zee in, eten, het zwembadje in. Prima vol te houden de laatste paar dagen!

1. Oma:
    6 augustus 2017
    Dag allemaal , he zit er bijna op ,de verhalen zijn mooi en zo te zien hebben jullie erg genoten ,van het land de mensen en van elkaar dat is toch top gr oma !!
  2. Bram:
    6 augustus 2017
    Leuke vakantie zo te lezen