Tangalle

4 augustus 2017 - Unawatuna, Sri Lanka

Vandaag hebben we eigenlijk niet veel gedaan. Na het ontbijt zijn we naar het strand gegaan. We zijn net geïnstalleerd op onze bedjes als het begint te regenen. Even geschuild. Dit gebeurt later nog een keer, maar daarna wordt het droog en kunnen we blijven liggen. Vanuit onze plek kunnen we de cabana zien liggen. Onze stoelen staan bij een klein tentje en de enige vereiste is dat we hier lunchen. De zee is erg onstuimig. We horen van andere mensen dat er veel baaien gelogen zijn om te zwemmen. Hebben we nog geluk. Toch is het echt uitkijken. Niet te ver de zee in en in het midden van de baai blijven. Wel echt een geweldige plek om golven te vieten! Na de lunch zijn onze ligbedden voor de tweede keer bijna helemaal nat gespoeld door een hoge golf. We gaan nog maar even lekker naar het zwembad om bij te komen van het harde werken in de golven. Er is zelfs een ligbed de zee in gespoeld en ook is er een parasol van bananenblad helemaal stuk.
We hebben uiteindelijk besloten niet naar de schildpadden te gaan. Tom heeft wat info opgezocht en het blijkt dat je er met een heleboel toeristen zit te wachten op het strand totdat de schildpadden komen. Als ze er zijn maakt iedereen wat foto's en vertrekt weer. Logisch, maar hier hebben we eigenlijk allemaal niet zo'n zin in. We zoeken een lekker eettentje via Tripadvisor uit en laten ons daar naartoe brengen door dezelfde tuktuk chauffeurs als gisteren. We hadden gisteren met hen het bezoek aan de schildpadden afgesproken, dus voor hen een tegenvaller. Minder ver dus minder geld. Maar ze laten het niet merken en brengen ons gewoon weer weg tot in het restaurant. We geven ze dus maar een flinke fooi om het goed te maken. Het was weer een leuke avond! We kletsen nog even wat voor de cabana van de kinderen, hun terras is groter en er staan meer stoelen. Iedereen geniet nog steeds van deze prachtige reis. Morgen op naar onze laatste bestemming, Unawatuna. Nog een plekje aan het strand.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Irene van de Wouw:
    5 augustus 2017
    Geniet er nog van!!
  2. Oma:
    5 augustus 2017
    Ik zou zo wel even bij jullie willen komen ,zo mooi zijn alle verhalen liefs oma