Van Udawalawe naar Tangalle

3 augustus 2017 - Tangalle, Sri Lanka

Na het ontbijt gaan Tom, Ties, Bente, Mats en Sep naar de gym. Flink sporten. Ik kies er voor om te relaxen bij het zwembad en een boek te lezen. Na anderhalf uur is de rest ook bij het zwembad en kan ik de tassen in gaan pakken. We vertrekken om 2 uur naar Tangale, dit ligt aan de zuidkust. Om 12 uur staat onze bagage keurig bij de receptie en zijn we uitgecheckt. We eten nog een kleine lunch bij het zwembad en om 2 uur zijn wij er klaar voor. De minivan is er echter nog niet, er wordt alweer druk gebeld. Uiteindelijk vertrekken we om half 3. Tom zit voorin en ik helemaal achterin het busje tussen de bagage. Als we instappen baal ik wel, maar al na een paar minuten besef ik dat het helemaal niet erg is om achterin te zitten. Wat een kamikaze chauffeur! We hebben er hier natuurlijk al veel gezien, maar hadden telkens geluk dat we een goede chauffeur hadden. Nu dus niet. Tom ziet z'n leven wel 5 keer voorbijflitsten. Na ruim een uur zijn we gelukkig op de plaats van bestemming en nemen we snel afscheid. We zijn deze keer beland op een leuk park aan het stand. We hebben een cabana tussen de bomen en we horen de zee bulderen, de cabana is een 6 hoekig houten huisje met open vensters (zitten dus geen ramen in). We slapen onder de klamboe. We zitten nu aan de Indische oceaan. Deze is heel onstuimig. We mogen in de baai alleen in het midden het water in en niet te ver. Wel ideaal om 'golven te vieten'! De kinderen kiezen er vanmiddag toch voor om naar het zwembad te gaan, wij genieten lekker voor onze cabana.
Voor het eten kiezen we een restaurant uit aan het strand via Tripadvisor. We regelen 2 tuktuks en vertrekken. Daar aangekomen blijkt dat er het laatste stuk geen weg is, het ziet er allemaal heel rommelig uit. We klimmen over wat rotsen en zand. De eigenaar komt al naar ons toegelopen, ze zijn gesloten. Eind juni is er een grote vloedgolf geweest die het halve restaurant heeft weggeslagen en ook de weg. Dit verklaart waarom het hier zo'n zootje is. Ze zijn nog druk bezig met het weer opbouwen. Hij hoopt eind deze week weer open te gaan. Hij weet nog wel een ander restaurant en belt even of ze open zijn. Dat is zo, dus de tuktuks weer in en op naar het volgende adres. Hier is alleen vis verkrijgbaar. Ze hebben maar 8 tafeltjes en de eigenaar kookt. Wat eten we weer super! De vis is megavers en we eten weer heerlijk! En ook hier weer hele vriendelijke, lieve mensen. Wat hebben we weer een leuke avond gehad! Terug naar onze cabana's spelen Sep en Mats nog een potje reuze-schaak en wij drinken nog een biertje op ons terras. Daarna is het weer tijd om onder onze klamboe te kruipen. Morgen naar het strand en we hebben met de tuktuk chauffeurs afgesproken om morgenavond naar de schildpadden te gaan kijken die 15 km verderop bij een baai aan land komen 's avonds. Leuk vooruitzicht!

1. Oma:
    4 augustus 2017
    Groetjes van oma
  2. Oma:
    4 augustus 2017
    Groetjes van oma
  3. Rianne:
    5 augustus 2017
    Wat een prachtige verhalen.
    Mooie reis hoor!