Unawatuna

7 augustus 2017 - Unawatuna, Sri Lanka

Gisterenavond nog heerlijk gegeten bij de 'buren'. Ook hier hadden ze een grote bbq staan en bergen verse vis. Je kunt dan je eigen vis uitkiezen en deze wordt dan bereid. Met z'n vieren kiezen we van alles uit, waaronder natuurlijk een aantal jumbo garnalen. Heerlijk! Als de kinderen naar bed zijn nemen wij nog een afzakkertje in de 'loungehoek'. Maar goed dat we het er nog even van genomen hebben, want vandaag mag er geen alcohol worden verkocht in verband met het festival.
Vanochtend wilden we eigenlijk naar de paalvissers gaan, maar deze blijken er vandaag niet te zijn. Het is vollemaan feest (een Boeddhistisch feest) en er wordt vandaag niet gevist. Jammer, hopelijk kunnen we morgen nog even gaan voor we vertrekken.
Het regent vanochtend flink, maar gelukkig wordt het om een uur of 11 droog en installeren we ons op het strand. Het blijft bewolkt, maar toch zijn we vandaag allemaal flink bijgekleurd. Aan het eind van de baai wordt het vollemaan feest gevierd, bij de tempel die daar ligt. Het is er een enorme drukte. Tom, Ties en ik zijn toch wel erg nieuwsgierig geworden en lopen er naar toe. Wat leuk om te zien! Het is een soort braderie en het is er een drukte van belang. Er lopen alleen maar locals rond die echt een dagje uit zijn. Overal worden spullen verkocht en we zien dat hier ook geen toeristenprijzen worden gebruikt. We kopen wat zoetigheid. Grote stukken koek met suiker en gepofte rijst, notenballetjes en een soort gelei achting spul. Tenminste zo ziet het er uit, maar zo smaakt het niet. Het smaakt eigenlijk naar peperkoek. Leuk om gezien te hebben. Verder is het rustig aan het strand, er komen vooral veel Sri Lankaanse gezinnen voorbij op weg naar het feest. De hel dag horen we gebeden door de spelers, van vanochtend 9 tot vanavond laat. We hangen een beetje op het strand en in het zwembad. Helaas begint het tegen 5 uur weer te plenzen, dus we vluchten maar naar onze kamer om te douchen. Nu nog even genieten van onze laatste avond! Morgen om half 3 komt de minivan ons halen om naar het vliegveld te gaan.