Kalem Jaa - San Cristobal

19 juli 2018 - San Cristóbal de las Casas, Mexico

Vandaag denken we een reis van zo'n 4 uur tegemoet te gaan, maar dat valt vies tegen... eerst maar eens het ontbijt. Vandaag krijgen we ei en staat er watermeloen. Dat is niet altijd zo, de Mexicanen zijn echt zoetekauwen. Dat is ook wel te zien, er lopen hier veel dikke mensen rond. Het ontbijt bestaat verder uit toast, jam, suiker, cake, koekjes en een zoet fruitdrankje. Bente trakteert ons eerst op cake omdat ze is geslaagd voor haar Cambridge. Kunt de dag maar ergens mee beginnen 😃
Na het ontbijt pakken we onze spullen verder in en wordt onze bagage weer via de touwlijnen naar de overkant gebracht. Zelf gaan we met de boot.
Eenmaal op weg merken we al snel dat het veel langer dan 4 uur gaat duren. We genieten van het uitzicht. We rijden de bergen in, prachtig hier! Dat er zoveel kleuren groen zijn! Over het algemeen is het land erg schoon, maar nu zien we helaas wel af en toe bergen vuil liggen. Jammer. We kunnen de hele weg maar gemiddeld zo'n 40 km per uur rijden door alle bochten, hobbels en gaten in de weg. Als we er bijna zijn zien we opeens vrouwen in klederdracht lopen. Fel gebloemde rokken en stola's. Erg mooi. Af en toe staat er een paard langs de weg of rijdt er iemand op een paard met sprokkelhout. We komen door de meest mooie dorpjes, alles is gekleurd. Armoede zien we hier ook, een klein hutje tegen de berg in de modder waar het wasgoed buiten wappert.
Eindelijk, eindelijk, eindelijk komen we na 7 uur aan in het hotel. Kinderen willen natuurlijk eerst WiFi vangen. En ik moet zeggen: 2 dagen zonder vond ik heerlijk, maar nu is het ook wel weer fijn om WiFi te hebben.
Tom heeft de hele weg gereden en voelt zich niet echt goed. Iets eten, even liggen en een heerlijke douche en dan gaat het wel weer. In het hotel is alles super geregeld. 's Avonds van 6 tot 8 happy hour met drankjes en heerlijke hapjes. Daar maken we dus maar even gebruik van. Nog even een eettentje zoeken en dan vroeg naar bed. Morgen alle tijd om de stad te bekijken. De eerste indruk is goed.

1. Oma:
    20 juli 2018
    Wat heerlijk weer iets van jullie te horen
  2. Oma:
    20 juli 2018
    Bente Proficiat ,ik eet hier wel een gebakje !!
  3. Marjet:
    20 juli 2018
    Prachtig!! Inderdaad mooi en kleurrijk! Gaaf hoor.
  4. Jeannette:
    21 juli 2018