Merida - Campeche

16 juli 2018 - Campeche, Mexico

Rond 9.30 uur zitten we in de auto op weg naar Campeche. Campeche is een stad aan de kust van de golf van Mexico, ook hier weer veel koloniale invloeden. Als we na een uurtje de provincie Yucatan uitrijden en de provincie Campeche binnen begint het landschap wat te veranderen. Het wordt wat heuvelachtiger en af en toe zie je een dorpje liggen. Het blijft rustig op de weg. Wel grappig dat we op de snelweg rijden en er af en toe gewoon iemand aan de kant van de weg fietst.
Aangekomen in Campeche zijn we blij verrast. Na een stukje rijden langs de Golf van Mexico, waar het nieuwe deel ligt met grote winkelcentra en bedrijven komen we aan in het oude centrum. De kleuren spatten er vanaf, geweldig. Ieder gebouw heeft een andere kleur, van roze tot blauw tot groen en geel. Prachtig!
We zijn al voor 12 uur in ons hotel dat midden in het oude centrum ligt, het is een koloniaal gebouw. We kunnen nog niet in de kamer en lopen het centrum in. Wat is dit genieten. Het enige dat jammer is voor de foto's zijn alle auto's die geparkeerd staan en langs rijden. We bekijken wat kerkjes en pleintjes en na een uur zoeken we een plekje om te lunchen. Rond half 3 zijn we terug bij het hotel en nemen we even een duik in het zwembad, dat hebben we wel verdiend met deze hitte.
Tegen een uur of 6 lopen we weer de deur van ons hotel uit, op weg naar Calle 59. Toch handig dat ook hier alles weer uit blokken is opgebouwd, je raakt de weg niet kwijt en een kaart heb je niet nodig. Oneven straten lopen van noord naar zuid en even straten van oost naar west. Zo zit ons hotel aan de Calle 51, tussen de Calle 4 en Calle 6. Calle 59 is de enige auto vrije straat hier en is één groot terras. We belanden bij een leuke tent om even iets te drinken. Genieten! Helaas komt er na een uurtje een flinke onweersbui aan en we verhuizen naar binnen om later over te steken naar een pizzeria. Niet getreurd, het was toch erg gezellig! We zijn weer op tijd terug in het hotel, morgen een lange reis voor de boeg richting jungle.

1. Oma:
    heel veel plezier !!!
  2. Marjet:
    17 juli 2018
    Heerlijk! Leuk om jullie te volgen. Ben benieuwd naar de jungle verhalen.
  3. Evi:
    Heel veel plezier 🙂