New York - Washington

27 juli 2019 - Washington D.C., Verenigde Staten

26 juli New York - Washington

Vandaag dus een reisdagje. Na het ontbijt vertrekken we richting Madison Square waar onze bus komt. We nemen de metro naar dezelfde plek als gisteren, midden in het centrum van Manhattan. We hadden eigenlijk ergens een soort van busstation verwacht, maar het is een soort halte van Flixbus gewoon langs de weg. We vertrekken redelijk op tijd richting Washington. Natuurlijk duurt het een hele tijd voordat we de stad uit zijn, maar de rest van de reis verloopt soepel. Een uurtje of 5 later worden we afgezet in Chinatown langs de weg. We duiken het dichtstbijzijnde metrostation in, Tom had vooraf al gekeken welk station we moeten hebben voor ons hotel. Als we het metrostation uitkomen is het een redelijke drukte, er blijkt een honkbalwedstrijd van de Washington Nationals tegen de LA Dodgers te zijn. Het stadion ligt zo ongeveer naast het station en naast ons hotel. Ziet er allemaal erg gezellig uit.

Het hotel is prima, we hebben een soort appartement met een 4 persoons slaapkamer. Deze keer mag Bente op de slaapbank in de woonkamer, in New York mocht Mats op de slaapbank. We parkeren onze spullen en lopen even een rondje door de wijk. Wat een gezelligheid, overal lopen mensen die naar de wedstrijd gaan. Deze begint om 7 uur, maar blijkbaar maakt het niet uit hoe laat je komt, de helft van de mensen staat nog buiten als de wedstrijd al is begonnen. De sfeer buiten is heel anders dan bij voetbal. Iedereen is relaxed en je ziet niemand met bier rondlopen.

We besluiten een hapje te eten vlakbij ons hotel. De wijk ziet er zakelijk uit, maar onderin bijna ieder gebouw zit wel een eettentje of iets dergelijks. Het wordt Mexicaans vanavond, heerlijk. Alleen Mats vindt dit toch wat minder, als het aan hem ligt eten we iedere dag hamburgers en friet.

Na het eten lopen we nog even een rondje. In het parkje tegenover ons hotel kijken we vanaf een bankje zo het stadion in op het grote scherm. Er gebeurt net van alles tijdens de wedstrijd en we luisteren nog even naar het gejuich en de muziekjes. Dan is het tijd om naar het hotel te gaan, nog even voetbal op tv kijken (de jongens dan), beetje lezen en dan slapen. Welterusten!

1. Oma:
    27 juli 2019
    heerlijk om iedere dag iets van jullie te lezen zo ben ik toch een beetje met jullie op reis groet Oma
  2. Rianne:
    31 juli 2019