Tulum - dag 2

26 juli 2018 - Tulum, Mexico

Nog even terug naar gisteren. Ik loop vanaf het terras de boomhut in en hoor iets vallen naast me. Ik kijk en het is.... een slang van zo'n 30 cm! Brrrr. Snel allemaal kijken natuurlijk, hij voelt zich opgejaagd en verdwijnt weer door een kier tussen het hout naar buiten. Ik krijg dan gelijk de neiging om alle tassen te gaan controleren en goed dicht te maken, maar dat is natuurlijk ook niet te doen. Je weet dat het kan gebeuren in een accommodatie als dit, maar fijn is anders.
Verder nog een lekkere avond gehad en de 'beste pizza van de wereld' gegeten. Volgens Mats blijft dat toch die van de Domino's
Het is toch wel erg bijzonder hier, heel hipster volgens Bente. Voor vandaag hebben we eigenlijk een bezoekje aan de Maya tempel vlakbij het strand op de planning, ongeveer 8 km fietsen. De kinderen hebben hier geen zin in, veel te heet (al mogen we hier niet klagen met 34 graden geloof ik) dus we besluiten dit te skippen. Eerst maar eens weer lekker ontbijten bij hetzelfde tentje als gisteren. We kunnen op zich ook in de boomhut eten, maar echt schoon kan ik het hier niet noemen. Eten doen we hier dus maar niet.
Na het ontbijt gaan de kinderen terug naar de boomhut en Tom en ik fietsen nog een rondje om wat van de omgeving te zien. Even wat water, muggenspray, een bal en bier kopen en dan kunnen we er weer tegenaan. Van 12 tot half 5 weer lekker naar het strand. Hetzelfde plekje als gister, lekker in de schaduw van de palmbomen. Er zitten hier veel pelikanen, mooi om te zien hoe die hun vissen uit het water halen. Ze duiken gewoon met een flinke vaart het water in. De zee is hier prima, er drijft alleen heel veel wier in. Ze zijn dat ook constant aan het opharken en komen daarna met een soort vermaken langs. Het strandzand is verder wit. Ondanks al het smeren en de schaduw zijn we allemaal toch wel wat verbrand. Morgen dus maar even rustig aan. We sluiten deze middag weer af met een schaal nacho's, wat kunnen ze die hier toch lekker klaarmaken!
Terug in de boomhut nemen we allemaal een douche. Er is er één boven en één beneden, maar als je boven doucht stroomt het water gewoon naar beneden. Dus allemaal maar om de beurt beneden douchen.
Voor vanavond hebben we alweer een eettentje op het oog, onze laatste avond in Tulum. Morgen gaan we voor onze laatste 6 dagen weer naar Playa del Carmen. Maar een uurtje rijden, dus dat is fijn.

1. Oma:
    27 juli 2018
    Wat spannend die slang !!!
  2. Anja:
    27 juli 2018