Unuwatuna - Galle

6 augustus 2017 - Unawatuna, Sri Lanka

Al ruim voor 10 uur zijn we, na een lekker ontbijt met uitzicht op de zee, op weg gegaan met de tuktuk naar Galle. Deze plaats ligt ongeveer 5 km verderop aan de kust. De plaats is vroeger gesticht door de Nederlanders, ergens rond 1830. Het ziet er dan ook heel anders uit dan alle andere plaatsen hier in Sri Lanka. Er is nog een Nederlands Hervormde kerk en ook een katholieke. In beide is een mis bezig (zondagochtend 10 uur), dus we kunnen er niet in. Wat een leuke plaats! Het stikt er van de galerijtjes en leuke winkeltjes. Natuurlijk scoren we weer wat leuke dingen. We lopen een eind over de vestingmuren en dwalen wat door de straatjes. Koloniale invloeden vermengt met het echte Sri Lankaanse leven. Leukleuk! We ontdekken een tentje met goede koffie en voor de kinderen Häagen-Dazs ijs. Smullen voor iedereen! Rond half 2 zijn we terug en duiken we het strand op. Het is al de hele dag bewolkt en af en toe regent het een beetje. Toch is het heerlijk op het stand. We lunchen bij ons hotel, maar dat duurt erg lang. We zitten bijna 2 uur aan tafel, terwijl we eigenlijk willen zwemmen of een boek lezen. Nou ja, pech, het eten is in ieder geval goed. Tom krijgt nog een massage op z'n ligbedje en na een biertje in de strandbar gaan we lekker douchen. Voor vanavond bij de buren gereserveerd, kijken hoe het eten daar smaakt.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl