Washington

28 juli 2019 - Washington D.C., Verenigde Staten

27 juli - Washington

We starten maar weer eens met een flink ontbijt. En flink is deze keer niets teveel gezegd. We zitten in een redelijk groot hotel en het buffet is dan ook redelijk groot en veel. Vooral zoet en vet. Gelukkig zijn er ook nog wat yoghurtjes en fruit te vinden. De kinderen laten zich al die zoetigheid natuurlijk prima smaken. Zelf een dun soort hamburger behoort tot de mogelijkheden. Tijdens het ontbijt besluiten we tickets te kopen voor 2 dagen hop on hop off bus, dit is dan inclusief entree voor Madame Tussauds, een walking tour en een night tour. DE mevrouw aan de balie van het hotel is erg behulpzaam, we kunnen hier de tickets kopen en ze legt ons uit dat er vlakbij het hotel een halte is van de gratis bus die door de stad rijdt. Even naar boven spullen pakken en dan op pad.

We kunnen het best opstappen bij Union Station. Wat een gebouw! Het is hier in Washington sowieso allemaal groot. Heel anders dan in NY. Daar zijn de gebouwen veel hoger. Hier is vooral alles groot, zowel de gebouwen als de wegen. Mats is nog niet echt in z’n hun en heeft last van de warmte, maar dat komt goed als we eenmaal in de bus zitten. Dit duurt wel een tijdje, maar na zo’n 45 minuten wachten vertrekken we dan toch. We stappen als eerste uit bij het Washington Monument. Het is hier gezellig druk. Langs de weg staan een heleboel foodtrucks en we besluiten na wat rond te hebben gelopen hier even een ongezonde hap te pakken. We hangen wat op het gras onder de bomen zoals iedereen hier doet. Een erg gezellig sfeertje. Opeens ontstaat er wat tumult. We zien dat er luiken van de foodtrucks worden gesloten en ze stuk voor stuk weg beginnen te rijden. Er komt blijkbaar politie aan met sleepwagens, ze mogen hier niet staan om hun spullen te verkopen. Het wordt echt een happening, mensen staan te juichen en te joelen als er weer een truck wegrijdt en ze zo niet gepakt worden door de politie. De truck waar wij ons eten hebben gekocht start niet, maar ze worden uiteindelijk zelfs geholpen door de politie. Deze popppenkast was blijkbaar meer voor de vorm dan dat het echt is.

Na deze leuke ervaring lopen we richting het Capitool, deze zien we al liggen en we lopen eigenlijk het hele veld af waar bij de inauguratie van de president alle mensen staan. We vergissen ons in de afstand, het Capitool komt maar langzaam dichterbij. Het is warm en we nemen de hop-on hop-off richting het Witte Huis. Dit valt nogal tegen. Ze zijn er bezig en er staat een soort muur voor, waardoor je het huis zelf bijna niet kunt zien. Wel leuk om de mensen die hun protest uiten tegen het beleid van Trump hier te zien zitten. We hebben het al snel gezien en nemen de metro terug naar het hotel. Als we hier tegen vijven aankomen is net de schoonmaakster er. Dan maar even beneden iets drinken.

Dadelijk terug naar Union Station voor de night tour. We zijn benieuwd! Morgen meer hierover, dan volgen ook de foto’s want we moeten er nu vandoor.

1. Oma:
    28 juli 2019
    Bedankt voor het verhaal liefs Oma
  2. Jeannette:
    28 juli 2019
    Big, bigger, biggest..... Haha. Mooie foto's, veel plezier!