New York - Honkbal

5 augustus 2019 - New York City, Verenigde Staten

4 augustus New York - Honkbal
Keurig om kwart voor 1 zijn we bij Battery voor onze boottocht over de Hudson. Onze laatste activiteit die we kun ben doen met onze Sightseeing Pass. We gaan met een clipper (grote zeilboot) de Hudson op om in de buurt van het Vrijheidsbeeld te komen. Het is echt een geweldig schip. Als we wegvaren worden de zeilen gehesen door een stel stoere mannen en zitten wij lekker relaxed op de boot. De uitzichten over de skyline van NY zijn prachtig. Helaas komen we niet heel dicht bij het Vrijheidsbeeld, maar ondanks dat genieten we enorm.
Ongeveer anderhalf uur later zijn we terug en drinken even iets onder de bomen in Battery Park. We zijn vlak bij Wallstreet en Bente wil daar eigenlijk nog wel even naar toe. Hop naar de stier. Dit is een enorm bronzen beeld, als je z’n ballen aanraakt betekent dit financieel geluk 😂
We lopen een stuk Wallstreet af, valt eigenlijk een beetje tegen, dus we nemen de metro naar Harold street om daar bij Macy's te gaan kijken. Dit is het grootste warenhuis ter wereld. Zo groot dat je eigenlijk niet weet waar je moet beginnen. We zijn dus snel uitgekeken en besluiten iets te gaan eten voor we naar de honkbalwedstrijd gaan.
Het Yankees stadion is in The Bronx, best een eind met de metro. We gaan naar de wedstrijd New York Yankees tegen de Boston Red Socks. Als we daar aankomen staan er echt enorme rijen. Zelfs de vaste suporters hebben het nog niet vaak zo gezien. Na ongeveer een uur zijn we eindelijk binnen. wat een stadion! Er kan zo'n 50.000 man in en is volgens mij helemaal uitverkocht. Overal zijn op de binnenring eettentjes en kun je drinken halen. Wij zitten op de bovenste ring, nog een hele wandeling om er te komen. Het heeft even geregend, de wedstrijd begint nu pas (20.15 uur). We zoeken onze plekken, halen grote blikken bier en cola en genieten van de sfeer. Wat een belevenis is dit! Zo totaal anders dan een voetbalwedstrijd. De wedstrijd bestaat uit 9 innings en tussendoor valt er van alles te zien op de schermen. Het is echt een avond uit, als mensen op de tribume even iets willen gaan drinken verdwijnen ze gewoon met de hele groep. Ongelooflijk wat die honkbalmannen kunnen gooien. De breedte van een voetbalveld is echt niets. Dat zie je op tv eigenlijk helemaal niet. Na de tweede inning kopen we nog een emmer popcorn, refill is gratis dus we eten er flink van 😜 Het mooiste is als er een homerun wordt geslagen, iedereen wordt gek. (Zie filmpje)
Om half 12 is de wedstrijd aflopen, er zijn al veel mensen vertrokken. Wat was dit gaaf! De Yankees hebben trouwens gewonnen. Op naar de metro. We doen er erg lang over en zijn uiteindelijk pas om 2.00 uur terug in ons appartement, een reden om lekker uit te slapen morgen!

1. Oma:
    5 augustus 2019