Dag 6 - Rozenvallei naar Marrakech

1 augustus 2016 - Marrakech, Marokko

Onze laatste dag met Hassan is aangebroken. We vertrekken om 9 uur richting Marrakesh na een wederom typisch Marokkaans ontbijt bestaande uit 2 soorten jam, 2 soorten honing, boter, olijven en in dit geval dadels. Na al deze zoetigheid op ons brood kunnen we er weer tegenaan. Na zo'n 50 km komen we aan in Skoura waar we een prachtige kasbah bezoeken. Kasbah Amridil is een kasteel dat helemaal gerenoveerd is en waar nog veel authentieke dingen te vinden zijn. We krijgen een rondleiding van een hele enthousiaste gids die ons van alles verteld. We hoeven ons niet te vervelen met hem, hij is erg grappig. We komen later op de route ook nog langs de bekendste en grootste kasbah van Marokko, Aït Benhaddou, maar die gaan we niet van binnen bekijken omdat daar minder te zien is.
We reizen verder naar Ouarzazate, een ruim opgezette stad bekend van diverse filmopnames zoals Jewel of the Nile, Asterix en Obelix, 10 geboden, game of thrones. We krijgen hier een korte rondleiding door de Atlas filmstudio's. Leuk om te zien hoe een voddig zo'n set wordt gebouwd en hoe echt het dan overkomt op tv. Ook de woestijnachtige omgeving hier is voor diverse films gebruikt.
Net voor we de Hoge Atlas inrijden lunchen we nog ergens. Weer is het eten hier erg goed en niet duur. We slingeren het Atlasgebergte in en bewonderen de meest mooie uitzichten. Wat is het hier mooi en weer heel anders. Het schiet hier niet echt op, ze zijn bezig de weg te verbreden en moeten flink door het stof. Uiteindelijk zijn we rond 8 uur bij het vakantiepark waar we een huis hebben gehuurd. Wat een prachtig huis! We hebben een eigen zwembadje in de binnenplaats en zijn van alle gemakken voorzien. Nu is het tijd om afscheid te nemen van Hassan. We hebben het geweldig gehad met hem!
Als we het huis hebben verkend springen we nog even het zwembadje in en genieten van een drankje en wat brood in de binnenplaats. De WiFi doet het nog niet, daarvoor moeten we morgen even naar de receptie, dus alle tijd om nog samen te kletsen. Rond 11 uur duiken we ons bed in met morgen een heerlijke rustdag in het vooruitzicht.