Van Unawatuna naar Abu Dhabi

8 augustus 2017 - Bandaranaike International Airport, Sri Lanka

Gisterenavond lekker genoten van ons laatste diner hier. We hebben nog wat zitten kaarten en zijn vervolgens niet te laat naar bed gegaan. Vanochtend na het ontbijt is het tijd om onze spullen in te gaan pakken. Nog even goed sorteren wat mee moet voor onderweg. Om een uur of 10 zijn we helemaal klaar. We checken uit, maar kunnen onze spullen laten staan. Ook kunnen we nog gebruik maken van het zwembad en hun handdoeken, wel zo handig. We lopen de steeg voor het hotel in en we zien een varaan! Die wilden we heel graag zien, maar dat was tot nu toe nog niet gelukt. Fijn nog even op de valreep gelukt dus! In de steeg zelf is het een enorme drukte. Het festival wordt iedere dag groter en morgen is het toppunt met olifanten, muziek en dansers. Dat gaan we helaas missen. We nemen 2 tuktuks richting Koggala Beach, de plek waar de paalvissers zitten. We weten al dat ze er vooral nog zitten voor de toeristen, maar vinden toch dat we ze gezien moeten hebben. Als we aankomen komen er al een paar vissers naar ons toe. Ze willen 4000 roepie (ruim €20,00!!) om op de foto te gaan. De kinderen mogen dan ook op de palen gaan zitten voor een foto. We draaien ons weer om naar de tuktuk. Dit slaat nergens op. Natuurlijk komen ze achter ons aan en wanneer we 1000 roepie bieden gaan ze gelijk akkoord. Uiteindelijk geven we ze nog wat fooi. Al na een kwartier zitten we weer in de tuktuk, na flink wat foto's te hebben geschoten van dit mooie plekje. Terug bij het hotel gaan we nog lekker even aan het strand liggen en zwemmen een beetje. Om 1 uur zijn we wel weer toe aan een lunch, echt onze allerlaatste in Sri Lanka. Jammer hoor! Maar het is ook weer goed om naar huis te gaan. We worden om half 3 opgepikt om naar het vliegveld te gaan, dit is ruim 2 uur rijden. Het blijft ontzettend leuk om onderweg naar het landschap te kijken, maar vooral naar de mensen. Heerlijk vind ik dat! Het online inchecken wilde vanochtend niet lukken, maar we zijn lekker op rijd op het vliegveld zodat we vooraan in de incheck rij staan. Alles loopt tot nu toe gesmeerd, we zitten nu te wachten bij onze gate om te gaan boarden.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marjet:
    8 augustus 2017
    Goede reis naar huis! Ben heel benieuwd naar jullie live verhalen. Leuk om het alvast te lezen!
  2. Irene van de Wouw:
    8 augustus 2017
    Fijne reis!! :)
  3. Jeannette:
    9 augustus 2017
    En weer veilig thuis? Heerlijke reis is het geweest, leuk om mee te genieten!