Van Ella naar Udawalawe

2 augustus 2017 - Udawalawe National Park, Sri Lanka

170802 van Ella naar Udawalawe
Als we vanochtend wakker worden blijkt dat we een geweldig uitzicht hebben. We kijken uit over de groene bergen met bananenbomen voor onze neus. Wat is het hier prachtig! Om 9 uur wordt ons ontbijt gebracht, er staat van alles op tafel. De mensen hier willen het ons erg graag naar de zin maken. Het blijkt dat de 3 kamers pas een maand open zijn. Ze zijn nog een laag met 3 kamers er bovenop aan het zetten. Een geldschieter uit Negombo helpt hun daarbij. Hun woonhuis gaat dan ook plat en daar komen parkeerplaatsen. Het gaat hier zeker erg mooi worden! En wat een lieve mensen!
Om half 10 komt de neef (zelfde als gisteren, het was niet hun zoon) ons halen. We pakken onze spullen in z'n busje dat er niet meer zo heel stevig uit ziet. Deze keer zonder airco, dus lekker genieten van de wind onderweg. We brengen eerst nog een bezoek aan de theefabriek. Helaas is het vandaag geen procuctiedag, maar we besluiten toch de rondleiding te gaan doen. Deze is erg leuk. We leren veel over thee en de verschillende soorten. We mogen voelen, ruiken en proeven. En natuurlijk nog wat thee kopen. Na een kleine anderhalf uur vertrekken we weer de berg af. We zien nog wat theepluksters die druk aan het werk zijn. We hebben sowieso alleen vrouwen gezien die hier aan het werk zijn. Via een smalle weg rijden we weer naar beneden. Ongelooflijk dat via deze weg ook de vrachtwagens af en aan rijden.
Onderweg rijden we nog langs een mooie waterval en langzaam verlaten we de bergachtige omgeving. We rijden richting het zuiden naar onze accommodatie aan het Udawalawe National Park. Onderweg zijn we nog een heleboel buffels langs de kant van de weg, zo dichtbij hebben we ze nog niet gezien. Na ruim 2 uur rijden komen we aan bij een prachtig resort met alles erop en eraan. Wat een contrast met gisteren. De kinderen duiken het zwembad in en wij na een paar bakken koffie ook. We vermaken ons prima. Bente mag van één van de werkmannen een aap voeren, die zitten hier weer genoeg. Ze lijken hier alleen wel wat schuwer te zijn. 's Avonds genieten we weer van een ontzettend uitgebreid buffet en drinken daarna nog iets in de bar.
Eigenlijk zijn we hier gekomen om een safari te doen, maar die hebben we al in Kaudulla National Park gedaan. Ook hier zijn voornamelijk olifanten. We besluiten om hier niet nog een keer te gaan. We zijn het er met z'n allen over eens dat de vorige ervaring met de olifanten niet overtroffen kan worden.

1. Oma:
    3 augustus 2017
    Wat beleven jullie veel gr oma