Playa del Carmen - dag 2

13 juli 2018 - Playa del Carmen, Mexico

Rond 8 uur is iedereen wakker, we lagen er ook op tijd in gisteren. We gaan weer ontbijten aan het strand, vandaag kiezen we allemaal voor een Mexicaans gerecht. Tom kiest iets met een bruine bonensaus. Ziet er toch raar uit, alsof het hele gerecht is overgoten met chocola. Als je het dan eet smaakt het toch echt niet naar chocola. Iedereen heeft heerlijk gegeten en we blijven nog een beetje hangen. Na het ontbijt gaan Bente en ik nog even shoppen. Genoeg mooie winkels hier. We kopen allebei nog een bikini en kunnen er voorlopig weer tegenaan. De mannen liggen intussen bij het zwembad en vermaken zich prima in het water. Ik doe nog even wat kleine boodschappen en geniet in m'n eentje van een heerlijke caramal macchiato bij de Starbucks. Daarna zoek ik het zwembad ook op.
Rond een uur of 3 vertrekken Tom en ik richting stand, de kinderen willen bij het zwembad blijven. We liggen er heerlijk te genieten op een bedje met een super grote mojito. De mensen zijn hier allemaal ontzettend aardig, iedereen is belangstellend en ze komen niet opdringerig over. Als je één keer 'nee' zegt wordt het gesnapt.
Tom heeft via Tripadvisor (onmisbaar tijdens onze vakanties) een Mexicaans eettentje gevonden. Het ligt net buiten het centrum en ziet er super uit! De helft is buiten met grote graffiti schilderijen op de muren. Er hangen schommels en er speelt een rastabandje. Erg gezellig en het eten is top. Wat kan een burrito toch anders smaken dan in Nederland. Ook de tortilla's zijn totaal anders van smaak, veel dunner en knapperiger. Het was weer een heerlijke avond! Als we rond half 10 terug zijn gaan Bente, Ties en Sep gelijk naar bed. Mats en ik genieten nog even in de jacuzzi nu het nog kan. Daarna lopen Mats, Tom en ik nog even naar het hotel waar we de laatste paar nachten van onze vakantie verblijven. Ziet er ook goed uit.
Morgen gaan we beginnen aan het eerste stuk van de ruim 1500 kilometer die we af gaan leggen hier. We gaan naar de stad Merida en maken onderweg een tussenstop bij Chichén Itzá, de belangrijkste stad van de Maya's.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Oma:
    14 juli 2018
    Wat weer een mooi verhaal ,geniet er iedere keer weer van goede reis naar de volgende stek liefs oma
  2. Moniek:
    15 juli 2018
    Wat een heerlijk begin, haha ook hier heel veel bruine bonen. Ik moet bekennen dat de bruine bonen pasta over de nacho’s echt geweldig lekker is. En alles smaakt ook hier anders. Het fruit is zoeter en smaakt meer intens. Geniet ze daar Boddekes