Playa de Carmen - dag 1

28 juli 2018 - Playa del Carmen, Mexico

Vanochtend alles op ons gemakkie gedaan. We zijn meestal wel vroeg wakker, omdat we er ook vroeg in liggen. Iedereen heeft weer prima geslapen. We ontbijten in ons eigen appartement, Bente bakt heerlijke eitjes. Na het ontbijt halen we alle foldertjes en Tripadvisor er maar eens bij om te kijken wat we hier nog willen doen. Er schijnt een mooi park te zijn waar je kunt snorkelen, zwemmen, er zijn dieren en nog een heleboel meer. We komen er al snel achter dat eigenlijk alles wat je wilt doen ontzettend duur is. Honderd euro pp is echt geen uitzondering. We zijn het er over eens dat we in Mexico al een heleboel mooie dingen hebben gezien en besluiten dat we geen dure activiteiten gaan doen. Nog maar even nadenken dus.
We lopen nog even met z'n allen naar de winkelstraat. Kopen doen we niet echt iets. Als we via het strand terug lopen knapt de slipper van Bente. Toch maar weer terug naar de Havaianas winkel. De tegels zijn natuurlijk erg warm, dus echt handig loopt het niet. Ze rent bijna van schaduwplekje naar schaduwplekje en wordt dan ook flink aangekeken en soms zelfs aangemoedigd 😂. Met nieuwe slippers lopen we terug naar ons appartement, de jongens zijn al eerder terug gegaan. Er zijn nu wat meer wolken en het lijkt wat minder heet. Dit zijn ook de voorspellingen voor de komende dagen.
Tom en ik gaan nog even naar het zwembad op het dak. Gelukkig weten de kinderen zich los te rukken van de WiFi en komen ze ook nog even.
De avond brengen we door bij een hele leuke hamburgertent, Mu. Het ligt eigenlijk helemaal in een andere wijk van Playa, zonder Tripadvisor zouden we het nooit hebben gevonden. We hebben geluk, er komt net een grote tafel vrij. Na ons staan de mensen gewoon buiten in de rij te wachten. Het draait hier eigenlijk om hamburgers en gin tonic. Ze hebben wel 20 smaken gin tonic, ik bestel er één met grapefruit en rozemarijn. Verrukkelijk! Tom heeft er één met kaneel en grapefruit. Ook uit de verschillende soorten hamburgers is het moeilijk kiezen. Ze zijn echt heerlijk, we hebben niet voor niets heel dat eind gelopen. Als we terug lopen brengen we nog even wat dingen mee van de supermarkt, deze is tot 23.00 uur open. We verbazen ons over de enorme verpakkingen die ze hier gebruiken. 3 Liter flessen cola, 2,5 liter potten mayonaise en ga zo maar door. Producten zijn ook door de hele winkel heel hoog opgestapeld. De kinderen zien het natuurlijk al voor zich, trek er één tussenuit en dan....
We drinken nog even iets op ons terras en gaan dan weer lekker slapen.