New York - shopping day

2 augustus 2019 - New York City, Verenigde Staten

1 augustus New York - shopping

Vanochtend zijn we al op tijd op pad voor ons doen. Al ruim voor half 10 zitten we in de trein richting Manhattan. Als we een kwartiertje later uitstappen moeten we nog best een eind lopen. We gaan nl naar een shopping outlet een eind buiten de stad en nemen daar de bus naar toe. In de steden betaal je hier veel meer tax dan buiten de stad. Tom zegt bij alle leuke dingen doe we zien: “Dat hebben ze misschien wel veel goedkoper in die outlet.” 😉De theorie van Bente hierbij was dat we dus vandaag het best naar die outlet konden gaan, zodat we weten wat daar is en andere leuke dingen gewoon in de stad kunnen kopen 😃

We zitten een uurtje in de bus om er te komen. Wel leuk is dat we nu ook langs dorpjes komen, zien we nog wat meer van Amerika dan alleen steden, snelwegen en spoorwegen. Bente wil graag Converse sneakers dus we duiken daar als eerste naar binnen. Die zijn het sowieso al goedkoper hier en in de outlet is het 2e paar met 75% korting. We scoren daarnaast nog een paar t-shirts. We vermaken ons hier prima, iedereen vindt wel iets behalve ik. Maakt niet uit, ga dadelijk we voor nieuwe collectie 😉

Om een uur of 5 hebben we het wel gezien hier, we lopen naar de bus. Daar staat een enorme rij dus we sluiten maar aan. Gelukkig duurt het allemaal niet heel lang en zitten we 3 kwartier later in de bus terug naar NY. De reis duurt wel een stuk langer dan de heenweg, vooral om NY in te komen kost veel tijd. Uiteindelijk zijn we tegen kwart over 7 terug op het busstation. Als we het station uitlopen is de lichtinval zo mooi in de stad, dat ik bijna niet meer kijk waar ik loop. Druk bezig met m’n camera. Dat kost me een boze automobilist waarvoor ik maar snel de stoep op ren. Tijdens het oversteken kun je nl de mooiste foto’s maken. Helaas kan ik die hier niet plaatsten, omdat het nog steeds niet lukt de camera met de telefoon te verbinden. We lopen richting Madison Square Garden, hier hebben we een foodhal gezien en we besluiten daar lekker te gaan zitten. We vinden een plekje buiten met uitzicht op Empire State Building. Het wordt langzaam donker en we zitten heerlijk te kletsen en genieten van het uitzicht. We bestellen binnen iets te eten voor 3 personen, genoeg voor ons vijven, en drinken nog iets. Daarna terug naar ons appartement, even nog iets drinken en weer op tijd naar bed dadelijk. Morgen willen we een beetje op tijd naar de 9-11 memorial en museum. Trusten!

1. Marjet:
    2 augustus 2019
    Heel slim van Bente😜. Ben erg benieuwd naar je foto’s gemaakt met je camera.
  2. Oma:
    2 augustus 2019
    luisteren naar je dochter is soms echt slim groetjes oma
  3. Moniek:
    2 augustus 2019
    Jammer dat we je fotos nog niet kunnen zien Liek maar weet zeker dat het een prachtig beeld is.
    911 memorial zal jullie stil maken maar is zo de moeite waard😍
  4. Jeannette:
    2 augustus 2019
    We kunnen nog wel een avondje organiseren..... Vandaag kwamen wel wat foute flessen hongaarse wijn uit de auto 😂
  5. Angelique:
    3 augustus 2019
    Heel goed plan, ik ben voor!