Philadelphia - New York

1 augustus 2019 - New York City, Verenigde Staten

31 juli Philadelphia - New York

Na het ontbijt vertrekken we tegen tienen naar het station waar alle Greyhound bussen  vertrekken. We gaan om 11 uur, maar we zijn graag op tijd. De kinderen vinden het maar stom, zijn we veel te vroeg. Als we bij het station aankomen kunnen we al bijna gelijk de bus in en hebben we nog een beetje keuze in plaatsen. Wederom relaxte, grote stoelen. De reis vliegt voorbij, het is dan ook maar 2 uur naar NY. Nu weer op zoek naar het metrostation waar de de vorige keer zijn uitgestapt. We zitten deze keer in Jersey City en dat is alleen te bereiken me een trein die wel aansluit op de metro, maar niet vanaf alle stations vertrekt. Als we uitstappen bij het station begint het net zachtjes te regenen. We lopen richting ons appartementencomplex dat slechts een paar honderd meter verderop licht. Dit redden we niet droog, net voor we er zijn begint het te stortregenen, te bliksemen en te donderen. Toch maar even schuilen, zou toch vervelend zijn als al onze bagage nat is. Na een kwartiertje wordt de regen iets mindere en lopen we verder. Het complex waar ons appartement zit is een gebouw waar ook mensen wonen. Er is wel een soort receptie, maar blijkbaar is dat niet om in te checken. Dat gaat allemaal online via heel veel stappen. Uiteindelijk krijg je een kamernummer en een code. Aan de deur van de kamer hangt een soort kastje waar je de code in kunt voeren. Hierin zit de sleutel van het appartement. Er is inmiddels wel weer een uur verstreken en Bente en ik hebben intussen om de hoek maar even koffie gehaald.

Als we eindelijk binnen zijn zijn we aangenaam verrast. We zitten op de 45e verdieping en hebben een geweldig uitzicht over de Hudson en alle hoge gebouwen van NY aan de overkant. We zien Empire State Building, One tower, etc. Het weer is nu erg slecht, maar als het helder is is het nog mooier. Er zit zelfs een wasmachine en droger in het appartement. Komt eigenlijk wel goed uit na een week, liever dit dan al die handwasjes 😃

Als we gesetteld zijn gaan Bente en ik op zoek naar het zwembad, deze ligt wel op de 12e verdieping tussen 2 gebouwen in met ook nog een mooi uitzicht. Het weer laat het niet toe om te zwemmen, maar we hopen dat het morgen beter is. Daarna even boodschappen doen, we moeten nu alles zelf in huis hebben. Of nou ja even... het is een mega supermarkt en voor we alles eens gevonden hebben. De jongens liggen lekker in het appartement te relaxen. We gaan uiteindelijk met 3 tassen vol de winkel uit, inclusief sushi om thuis te eten. We gaan de deur niet meer uit, het is even goed geweest. Morgen weer een nieuwe dag.

1. Oma:
    1 augustus 2019
    Weer een leuk verhaal met veel belevenissen gr Oma
  2. Karin:
    1 augustus 2019
    Weer veel gezien in korte tijd jullie!