New York

26 juli 2019 - New York City, Verenigde Staten

25 juli - New York

Wat een gave stad is dit! Vanochtend eerst genoten van een heerlijk ontbijt, waarna we de metro hebben gepakt richting Times Square. Natuurlijk verliep het kopen van de tickets niet helemaal soepel. De Credit card werkte niet en we hadden nog geen cash. Eerst een pinautomaat gezocht en daarna terug naar de metro. We zitten in onze wijk heel rustig en gaan nu op zoek naar de drukte. Toch valt dat ons in eerste instantie reuze mee. We lopen wat rond op Times Square, toch wel indrukwekkend om hier te zijn. Natuurlijk mag de M&M winkel niet worden overgeslagen, al komen we er zonder iets te kopen weer uit.

Na een drankje besluiten we naar Top of the Rock te gaan. We hebben voor de tijd dat we in NY zijn een pas waarmee we 5 toeristische attracties kunnen doen naar keuze, en dit is er eentje van. Het is in Rockefeller Center, een gebouw dat je van redelijk ver herkent omdat het zo hoog is. Onderweg er naar toe komen we op 49th Street langs hele hoge kantoorpanden. Er grappig dat er op straat allemaal foodtrucks staan waar de mensen in de pauze iets te eten kunnen halen. We scoren er ook maar gelijk taco’s voor de kleine trek.

De omgeving rond Rockefeller Center is prachtig. Alles is mooi aangelegd en de winkels ogen allemaal erg luxe. Het is hier sowieso allemaal erg schoon. Vuilnisbakken zijn er niet in grote getale, denk dat mensen alles gewoon meenemen naar huis. We scoren onze tickets en mogen een uurtje later naar boven. Tijd om WiFi te scoren bij de Starbucks... Voordat we de lift in kunnen om naar boven te gaan krijgen we nog eerst een film te zien. Over de geschiedenis. Toch ongelooflijk dat dit gebouw al meer dan 100 jaar oud is. Langzaam verplaatst de rij zich naar de lift. Als we daar eenmaal in staan zijn de 67 verdiepingen in een mum voorbij. Het plafond van de lift is van glas en er worden vage beelden op getoond. Als we eenmaal boven zijn, zijn de uitzichten prachtig, echt genieten hier. We genieten nog even in het zonnetje, het weer is hier prima. Wel zon maar niet te heet. Na een uurtje gaan we in de rij om weer naar beneden te kunnen. Deze is wel vrij lang, maar het gaat allemaal redelijk snel.

Beneden aangekomen besluiten we nog even 5th Avenue op te lopen, Bente wil nog graag naar de Victoria’s Secret die hier heel groot schijnt te zijn. Niets teveel gezegd, 4 verdiepingen met de mooiste setjes. Een erg moeilijke keuze. De jongens gaan intussen  maar naar de Nike winkel en zijn verbaasd als we na ruim een half uur nog niet klaar zijn 😇

We lopen nog een beetje rond door de straten, shoppen is wel klaar nu. We scoren nog een hotdog bij een straattentje en lopen weer richting Times Square. Wat een drukte is het nu! Echt schuifelen over de stoep. Niet echt ons ding, dus we lopen verder richting Broadway. Wel grappig is dat hier niet veel terrasjes zijn, maar dat er wel overal langs de straat tafeltjes met stoeltjes staan waar je even kunt gaan zitten als je bijv. Ergens een beker koffie hebt gekocht. Na een tijdje scoren we een hamburger (jaja, nu we er toch zijn...) bij Shake Shack, volgens de kinderen erg bekend. De hamburgers zijn hier echt heerlijk. Ik heb een vegetarische van Portobello gevuld met kaas. Biertje erbij, gezellig kletsen, lekker eten, helemaal goed.

Om een uur of 9 keren we terug naar ons hotel, het is genoeg geweest voor vandaag. Ruim 11 km gelopen en veel gezien. Onderweg kopen we nog een paar biertjes voor op de kamer, het restaurant bij het hotel wordt momenteel verbouwd. Dan lekker slapen, morgen reizen we verder naar Washington DC met de bus.

1. Oma:
    26 juli 2019
    zo te lezen gaat alles naar wens groetjes oma
  2. Jeannette:
    26 juli 2019
    Het is zeker een gave stad! Heel veel plezier..... Fietsen in het park is ook een aanrader. Maar missschien is daar geen tijd voor 😉
  3. Moniek:
    26 juli 2019
    Heerlijk is voor mij ook weer echt herinneringen ophalen
    Vergeet carlos bakery niet😂😂 ende high line is zo gaaf😘😘😘
  4. Marjet:
    Prachtige stad zo te lezen! Goede reis naar Washington🚌