Washington

29 juli 2019 - Washington D.C., Verenigde Staten

28 juli - Washington

Ik zal nog even terugkomen op gisterenavond. We zijn dus de nighttour gaan doen met de Hop-on Hop-off bus. Dat betekent dat je eigenlijk op een vaste route blijft zitten en niet in- of uit kunt stappen zoals overdag. We hadden een erg leuke gids die goed en met humor alles kon vertellen en ons alle highlights heeft laten zien. Bij de Martin Luther King Memorial konden we uitstappen. Deze is erg mooi gemaakt. Ook bij de Lincoln memorial zijn we even uitgestapt. Het stikt hier werkelijk van allerlei memorials door alle presidenten die hier hebben gezeten. De stad zelf is ook totaal anders dan NY, veel ruimer en rustiger. De mensen zijn over het algemeen erg vriendelijk. Wel zijn er veel zwervers.

Na de tour hebben we nog iets te eten gescoord, dat hadden we nog niet gedaan. Weer een hele volle dag dus waarin we veel hebben gezien. Mats vindt eigenlijk die bus maar niets, hij zou liever met de metro van plek naar plek gaan. Sep vindt heel die Amerikaanse geschiedenis erg interessant en wil het liefst alles zien.

Vandaag zijn we rustig opgestart. Na het ontbijt hebben we eerst de formule 1 afgekeken, de moeite waard. Daarna hebben we de bus gepakt richting The Warf, een erg leuk gebied met allerlei eettentjes van waaruit boten varen naar verschillende delen van Washington. Zo’n overtocht zit ook bij onze ticket in, dus we nemen de eerste de beste boot die gaat. Dit is de boot naar Georgetown. We blijken geluk te hebben, het is een hele leuke wijk van Washington. De huizen zijn hier weer heel anders dan we tot nu toe hebben gezien en er zijn leuke winkeltjes. We drinken wat in de haven en zitten daar heerlijk relaxed. In plaats van de boot terug te nemen besluiten we de blauwe lijn van de Hop-on Hop-off te pakken richting centrum. Hier lunchen we voor de verandering bij een gezonde lunchroom. Geen burgers en friet te bekennen. Heerlijk! We hebben inmiddels wel door dat de porties hier vaak erg groot zijn, dus dat je makkelijk met z’n vijven van drie porties kunt eten. Wel zo goedkoop 😉.

Nu is Madame Tussauds nog aan de beurt, zit ook nog bij onze ticket. Deze staat natuurlijk helemaal vol met alle Amerikaanse presidenten, van George Washington (de eerste) tot Trump. Ook staan er wat bekende Amerikanen en sporthelden. We worden er een beetje melig van met z’n allen en hebben veel lol. Na een uurtje zijn we er wel doorheen en vertrekken richting Union Station voor treintickets naar Philadelphia, waar we morgen naar toe gaan. We regelen de tickets via zo’n machine. We zien dat er allemaal mensen hun koffers staan in te checken. Ben benieuwd of dat bij ons morgen allemaal goed gaat. Denk dat we maar op tijd op t station moeten zijn.

Het is inmiddels 6 uur geweest en we besluiten de metro richting The Warf te nemen om daar een hapje te eten, het is er redelijk druk, maar erg gezellig. Om een uur of 9 zijn we terug bij het hotel. Hier drinken we nog iets in een cafeetje onder het hotel. Hier in Washington kun je op meer plekken lekker buiten zitten dan in NY, ik kan daar toch altijd wel erg van genieten. Liever een zwoele zomeravond dan airco 😃

1. Oma:
    29 juli 2019
    alles gaat bij jullie goed zo te lezen veel beleven en veel zien leuk gr oma