Washington - Philadelphia

30 juli 2019 - Philadelphia, Pennsylvania, Verenigde Staten

29 juli Washington - Philadelphia

Vanochtend  ontbijten we op tijd. Van maandag t/m vrijdag kan dat tot 9 uur, en dat betekent dan ook echt 9 uur. Klokslag 9 gaan de deuren van het buffet dicht. We zitten er dus om 8.15 voor weer een calorierijk ontbijt. Ook apart is dat hier alles op wegwerp servies gebeurt. Dat was in het vorige hotel ook al het geval. Volgens mij zou je daar in NL erg veel commentaar op krijgen.

We hebben tickets voor de trein van 12.55 richting Philadelphia, deze hebben we gisteren geboekt. Dat gaat eigenlijk bijna hetzelfde als met vliegtickets boeken, de prijzen variëren per rit. We hebben de goedkoopste genomen en betalen hiervoor $50,00 pp, de duurste was ‘s ochtends om 11 uur voor bijna $200,00 pp. We zijn er op tijd, we weten niet zeker of we onze bagage in moeten checken, omdat daar wel een balie voor is. Ook heb je hier Gates om naar de trein te gaan. We hoeven niets in te checken en drinken nog even koffie. Een half uur van tevoren lopen we naar de gate. Er staat al een flinke rij. Mooi op tijd mogen we boarden (ja, zo heet het echt) en zoeken we een goed plekje. Heerlijk relaxte stoelen en niet heel druk, top dus! We hebben nog wat lekkere zoete broodjes gekocht voor onderweg en de reis is maar 2 uur. Onderweg wordt het bij de andere stations wel wat drukker, maar prima te doen zo.

Om 3 uur arriveren we in Philadelphia. Tom heeft alweer uitgezocht waar het hotel is, 1,4km lopen of met de metro. We kiezen voor lopen en dat blijkt prima te doen. De enige die het wat zwaarder heeft is Bente met d’r backpack. Het hotel is makkelijk te vinden, we kunnen alleen pas om 4 uur inchecken. We hangen wat in de lobby tot het zover is. De kamer is prima, we droppen onze spullen en een half uurtje later lopen we in de richting van wat wij denken dat het centrum is op zoek naar een tentje om iets te drinken. Het is weer een totaal andere stad dan Washington en NY. We kunnen eigenlijk niet gelijk een leuke tent vinden en net als we de moed een beetje opgeven zonder tripadvisor komen we toch in een leuk straatje terecht. We vinden een erg leuke tent, een mengeling van hipster, een saloon en industrieel. Na wat gedronken te hebben besluiten we hier ook maar te eten, echt een succes. We smullen allemaal van onze gerechten en hebben het echt naar onze zin. Alweer lekker moe lopen we terug naar onze hotel om nog even rustig te doen wat we willen, sport kijken, op de telefoon of lekker lezen in bed (De zeven zussen, echt een aanrader 😉)

1. Oma:
    30 juli 2019
    Dag allemaal wat zijn al die verhaaltjes leuk gr oma
  2. Jeannette:
    30 juli 2019
    Denk meteen aan het nummer van Bruce....the streets of Philadelphia. En bedankt voor de leestip 🤓
  3. Anja:
    Hey Liek, lekker hoor al dat Amerikaanse eten 😋😋 jammie
    Leuke verhalen, schrijf voort schrijf voort 😘