Koh Chang - laatste dag

9 augustus 2015 - Koh Chang, Thailand

Onze laatste dag in dit prachtige land! Vandaag dus nog maar even flink genieten. Na het ontbijt brengen we onze spullen naar ons "nieuwe" huisje. Hier hebben we nog een klein zwembadje in de tuin. Daar plonsen de kids natuurlijk gelijk even in. Tom en ik gaan uitchecken en gelijk ons vervoer voor morgen regelen. We hebben weer een minivan, we worden om 11 uur gehaald. De rest van de dag lekker relaxed bij het zwembad gelegen. Tom en ik hebben nog een heerlijke Thaise massage gehad. Genieten is dat! Gelukkig is het vandaag wat zonniger dan de afgelopen week. Ook opletten dus want het gaat hier erg hard. Eindelijk hebben we een redelijk goed zonsondergang, tijd voor leuke foto's..
Om 19.00 uur staat de taxi weer voor de deur om naar White Sand Beach te gaan. We komen terecht bij Paul's Restaurant. Eigenaar is een leuke beetje maffe Duitse man die Duits en Engels door elkaar praat. We hebben wederom heerlijk gegeten. Grappig dat ze hier in bijna alle restaurants een hele uitgebreide kaart hebben. Meestal zijn er zowel hamburgers, steaks (niet echt aan te raden hier), pasta's en eten uit de Thaise keuken te krijgen. Dit laatste is verreweg het goedkoopst. Voor nog geen €5,- heb je een heerlijke maaltijd. Je moet wel een beetje uitkijken of het niet te pittig is, dit verschilt nogal. Kip cashew of gebakken rijst met ananas (geserveerd in een halve ananas) is altijd goed en niet pittig.
Als we op de terugweg naar een taxi lopen heeft Mats nogal pech, hij struikelt en valt languit op de straat met als gevolg een kapotte knie, een geschaafde schouder en over pijn. Daarna stoppen we met de taxi bij een pinautomaat en struikelt Tom over de stoeprand... 2 tenen open. Terug in het huisje dus maar eerst de verbandtrommel tevoorschijn gehaald. Gelukkig de eerste keer deze vakantie. Nu nog even een goed nachtrust voor een zware tweedaagse reis. Morgen eerst naar Bangkok en om 20.40 uur plaatselijke tijd vertrekken we richting Qatar waar we 6 uur later zijn. De nacht moeten we helaas doorbrengen op het vliegveld. We hebben een tussenstop van 8 uur. Dan vliegen we nog 6 uurtjes verder naar Frankfurt. Als alles meezit landen we  daar dinsdag rond 14.00 uur. Jullie horen wel van ons of dat lukt ;-) voor nu welterusten en tot over een paar dagen!