Koh Chang - snorkelen

7 augustus 2015 - Koh Chang, Thailand

Vandaag was het alweer vroeg dag. We zaten keurig om 7.45 uur te wachten op de chauffeur. 5 minuten later kwam hij voorrijden. Wij zitten op de noordelijke punt van Koh Chang en vandaag gaan we helemaal naar het zuiden via de kustweg. Een rit van zo'n 45 minuten. We vermaken ons prima onderweg, we zien zelf apen! Als we op de plek van bestemming zijn moeten we eerst een lange pier aflopen met allemaal winkeltjes op palen langs de zijkanten. Leuk om te zien. De boor ligt al klaar, dus we zijn al snel aan boord. Als we afmeren wordt ons verteld dat we ongeveer 1,5 uur moeten varen voor we bij de 5 eilandjes zijn waar we gaan snorkelen. De zee is nogal ruw en al snel vinden de kotszakjes veelvuldig aftrek. Ook Sep, Mats en Ties houden hun ontbijten niet binnen. Vooral Sep blijft heel de dag last houden van misselijkheid en overgeven. Arm kind! Als we aankomen bij het eerste eilandje blijkt alles toch de moeite waard te zijn. We zien prachtige vissen. We hebben met z'n zessen een instructeur die ons om het eiland heen laat snorkelen en onderweg van alles laat zien. Bij het tweede eiland kunnen we ook naar het strandje. Bij de boot mag je zelf snorkelen. De volgende twee eilandjes worden weer onder begeleiding gedaan. Hier zien we prachtig koraal. Aangekomen bij het laatste eiland kunnen we nog even heerlijk relaxen op een prachtig strand. Daarna beginnen we aan de terugreis. Voor sommigen weer een herhaling van de heenreis. Gelukkig lukt het de jongens om een uurtje te slapen. Al met al zijn we tegen zessen terug. Voor de kids nog even tijd om een duik in het zwembad te nemen. Tom en ik gaan nog een overnachting regelen, we blijven hier tot maandag en gaan dan van hieruit rechtstreeks naar Bangkok om terug te vliegen.
We hebben echt prachtige dingen gezien vandaag en sluiten deze mooie ervaring af met een heerlijke maaltijd bij de buren. Nu nog even op ons ligbedje genieten van de zee. Tot morgen!