Playa del Carmen

12 juli 2018 - Playa del Carmen, Mexico

Tom en ik zijn rond 7 uur na een heerlijke nacht weer wakker. Om een uur of 8 maken we de kids wakker, we hebben trek en nog niets in huis. Ook willen we zo snel mogelijk in het ritme van hier komen. We kunnen hier niet ontbijten, maar hebben vouchers gekregen om ergens anders te ontbijten. We hebben keuze uit 2 tentjes. We kiezen voor de tent aan het strand dat op 100 meter lopen ligt. Wat is dat genieten zeg! Een echt verwenontbijt op t strand! We vullen gelijk onze fruittax weer aan, dat ligt hier in overvloed. Ananas, meloen, papaya, allemaal super sappig en heerlijk van smaak.
Na ons ontbijt lopen we even rond in de winkelstraat, ook om de hoek van ons appartement. Één van de eerste winkels die we tegenkomen is een cigar factory. Komt goed uit, want Tom is z'n knipper vergeten. Er werken super aardige mensen, dus alle tijd om nog even te kletsen. Daarna nog wat rondgedwaald en een zwembroek voor Ties gescoord. We doen nog even wat boodschappen in een klein supermarktje zodat we wat te snacken in huis hebben. Het is hier in Playa del Carmen erg schoon en rustig. Ik had verwacht dat het drukker zou zijn, maar dat komt misschien nog. Over 3 weken eindigen we hier weer, ben benieuwd.
Rond 11 uur zijn we terug in ons appartement en proberen we maar gelijk de jacuzzi op ons dakterras uit. Wat een heerlijkheid! We passen er precies met z'n zessen in en het is volop gezelligheid en lol.
Rond half 2 vertrekken Tom en Ties met de bus naar Cancún om onze huurauto op te halen. Deze hebben we al in november vastgelegd. Maar goed ook, want nu zou ie drie keer zo duur zijn. Als ze terug komen kunnen ze het hotel niet terug vinden, er zit geen navigatie in de auto en de telefoon doet t niet. Na 3 rondjes, een eenrichtingsstraat inrijden en dus een waarschuwing van de politie, hebben ze het eindelijk gevonden. We kunnen cruisen de komende tijd!
Vanavond zijn we dé straat van Playa del Carmen ingelopen op zoek naar een eettentje. De bedoeling was uiteraard Mexicaans, maar we komen toch uit bij een Italiaan. Ook lekker. Ik dacht gisteren nog dat het hier niet druk is, nou daar kom ik van terug... wat een drukte! De straten lopen vol en overal spelen bandjes. Sommige goed en sommige errug slecht. Wel erg gezellig, overal hippe bars en tentjes. Na een half uurtje slenteren hebben we het wel gezien, lekker nog even ons dakterras op (waar je niets van de drukte merkt hoewel het om de hoek is) en dan slapen

1. Oma:
    13 juli 2018
    Goede morgen ,dat is het hier mooi verhaal en leuke fotos ziet er goed uit gr Oma
  2. Marjet:
    13 juli 2018
    Heerlijk! Geniet ervan! Leuk om alle verhalen weer te lezen.