11 juli - Reis naar Mexico

12 juli 2018 - Playa del Carmen, Mexico

Dallas
Daar zitten we dan weer, op weg naar een nieuw land, nieuwe mensen, een nieuwe cultuur. We hebben er weer zin in! Al blijft de lange reis natuurlijk het vervelendst. Vanochtend zijn we om 6 uur vertrokken uit Middelbeers. We wisten toen al dat onze vlucht vertraging zou hebben. Toch zijn we maar gegaan, aangezien ik gisteren niet online kon worden ingecheckt en we anders midden in de spits zouden komen. Aangekomen op Schiphol blijkt dat we ook niet via een zuil in kunnen checken. Dan maar in de rij. Na een uur is eindelijk alles geregeld. We hebben nog even tijd om te eten en moeten dan al naar de gate. Daar duurt het erg lang voordat we kunnen boarden. Ook wordt Tom er uitgepikt om zijn handbagage nogmaals te laten controleren. Uiteindelijk gaan we met een vertraging van anderhalf uur de lucht in. Gelukkig hebben we een snelle piloot en landen we ruim 9 uur later in Dallas met een vertraging van nog maar een kwartier. Ook hier weer erg veel wachten. Met de paspoortcontrole zijn we wel anderhalf uur kwijt, maar goed dat de tussenstop 5 uur duurt. Ook moeten we hierna nogmaals onze handbagage laten controleren. Alles voor de security... Even gegeten en nu weer wachten tot we kunnen boarden. Nog een kleine 3 uur vliegen naar Cancun.

Playa del Carmen
Rond 10 uur plaatselijke tijd (bij jullie alweer 5 uur 's ochtends landen we in Cancun. Hier gaat alles heerlijk snel en voor we het weten zitten we in de taxi. We hebben een auto gehuurd voor 3 weken, maar die kunnen we morgen pas ophalen. Eigenlijk ook wel fijn, nu hoeven we in het donker de weg niet te zoeken. Een uur later komen we aan bij ons appartement, midden in Playa del Carmen. Ziet er super uit! Heerlijk ruim met een dakterras. Hier houden we het wel een paar dagen uit om bij te komen van de reis! Nog even wat drinken en dan eindelijk naar bed.

1. Oma:
    12 juli 2018
    heerlijk om jullie verhalen te lezen en dat jullie in Mexico zijn ik had al op teletekst gezien dat er vertraging was tom nog bedankt voor het zenden van de google maps zo kan ik iets van de omgeving zien een fijne vakantie en veel liefs oma
  2. Rianne:
    13 juli 2018