Philadelphia

31 juli 2019 - Philadelphia, Pennsylvania, Verenigde Staten

30 juli - Philadelphia

We zitten in een prima hotel, alleen de ontbijtzaal is niet echt schoon. Mijn slippers plakken gewoon aan de vloer vast, ik moet uitkijken dat ik ze niet verlies 😝. Snel ontbijten dan maar en op pad. We lopen eerst naar de Rocky Steps, hier moeten we natuurlijk wel geweest zijn. Onderweg komen we langs een erg aanlokkelijk uitziende fontein en Bente en ik lopen er even doorheen. Er zijn kinderen in aan het spelen en we gaan er dus vanuit dat het mag. Later zien we een bord dat je er niet in mag, maar we zijn wel lekker afgekoeld. Het is vandaag ruim over de 30 graden, dus dat kunnen we wel gebruiken.

Aangekomen bij de Rocky Steps moet er natuurlijk eerst een foto worden gemaakt bij het standbeeld van Rocky om vervolgens zo snel mogelijk naar boven te rennen. Ik werp me wel op als filmer, erg vervelend 😉. We lopen nog wat rond en gaan dan richting de rivier. Vanuit hier lopen we richting centrum. Mats heeft last van de warmte dus we duiken een tentje in voor de airco en een groot glas cola. Hier komt hij gelukkig weer een beetje bij en we vervolgen onze weg richting shops. Na een paar winkels hebben we ook dat wel weer gehad, we eten iets en gaan richting Liberty Bell. Deze klok beroemde en historische klok staat bekend als het symbool voor de onafhankelijkheidsoorlog en voor vrijheid in het algemeen.

Het is inmiddels een uur of 5, dus we besluiten terug te lopen naar ons hotel om even te relaxen en douchen voor we gaan eten. Hebben we wel verdiend na een tocht van 11 km in deze hitte. Tegen 7 uur lopen we de stad weer in richting Hard Rock Café, dat is waarvoor we gekozen hebben om te gaan eten. Als we uitgegeten zijn krijgen we zoals bijna altijd hier in Amerika gelijk de rekening gepresenteerd, hoewel onze glazen nog bijna vol zijn. Geeft toch een soort van druk om je biertje snel achterover te slaan, maar dat doen we maar niet. We lopen op ons gemaakte terug naar ons hotel. Het valt ons op dat hier wel erg veel zwervers zijn, meer nog dan in NY en Washington. Als je op straat wordt aangesproken is dat over het algemeen ook omdat iemand geld van je wil. We lopen toch maar door naar ons hotel, al is het nog best vroeg. Het was vandaag weer een leuke dag, maar ook erg vermoeiend. We weten ook eigenlijk niet zo heel goed wat we van deze stad vinden. Het is een soort mengeling van Washington en NY. Hoge gebouwen worden afgewisseld met oude lage gebouwen.

Vanochtend hebben we de bus gereserveerd naar NY. Om 11 uur vertrekken we. We waren het liefst weer met de trein gegaan, maar dit is 6x zo duur. Scheelt toch weer flink met z’n vijven.

1. Oma:
    31 juli 2019
    dag weer nieuwe indrukken wat zien en beleven jullie veel gr oma
  2. Moniek:
    31 juli 2019
    Heerlijk Amerika heel gaaf om met jullie zo mee te reizen, toch heerlijke herinneringen en gevoelens aan dit enorme land🥰🥰lekker verder genieten