Tulum - Playa del Carmen

27 juli 2018 - Playa del Carmen, Mexico

Vandaag de dag maar weer begonnen bij ons 'vaste' onbijttentje. Het regent vandaag, dus we moeten helaas binnen zitten. Iedere ochtend krijgen we hier na het ontbijt dat we hebben besteld iets lekkers zoals bijvoorbeeld 2 grote muffins om te delen. Vandaag zijn het 2 grote stukken cake, 2 koeken en 2 donuts. Super lief maar erg veel. De vrouw die ons al 3 dagen bedient vindt Mats 'a very special boy' door z'n sproeten. Het blijft 'm ook achtervolgen.
Na het ontbijt is het gelukkig even droog. We fietsen door de grote plassen naar het hotel waar we de fietsen hebben gehuurd om ze weer in te leveren. We pakken ons boeltje weer in en zetten alles in de auto. Check check dubbelcheck en daar gaan we weer, op weg naar onze laatste bestemming. Dit is maar een uurtje rijden. We hadden in de planning om naoog naar de gran cenote te gaan, maar door het slechte weer doen we dat maar niet. Het is niet echt lekker om nu te zwemmen. We komen nu wel in echt toeristisch gebied, langs de kustweg zen we het ene na het andere grote resort. Zelf zitten we weer midden in de stad. We vinden het warempel in één keer! Het komt dus wel goed met ons.
Onze appartement is al klaar, heerlijk ruim, schoon en strak. Toch ook wel weer fijn na de boomhut. De WiFi is erg goed, dus de kinderen vinden het al helemaal top. We brengen de middag een beetje door bij het zwembad of in het appartement. Tom en ik doen nog wat boodschappen bij de Mega (is ook mega groot) supermarkt hier tegenover.
We besluiten te gaan eten bij een klein eettentje in een zijstraat. Goede keuze. Ze hebben een bbq schotel en daarbij bestellen we nog wat taco's. Vooral die met garnalen zijn ontzettend lekker. De man die ons bedient komt na het eten nog ballonfiguren maken voor de kinderen 😂. Zitten ze echt op te wachten. Toch hebben we ontzettend gelachen met die dingen. Foto's maken was verboden 😉. Als afzakkertje nemen we nog een tequila, we zijn nu toch in Mexico en volgens de man moeten we dat toch echt proeven. Ik heb het heel lang geleden ooit gehad en weet nog dat ik het toen heel vies vond. Nu valt het reuze mee, eigenlijk best lekker. Goede afsluiting van een leuke avond!