Tulum - dag 1

25 juli 2018 - Tulum, Mexico

Gisterenavond nog heerlijk gegeten bij een tentje hier in de straat. Niet zo moeilijk, want deze straat is ongeveer 10 km lang met alleen maar hotels, beachclubs, restaurantjes en winkeltjes. Bijna alles is hier qua prijs ongeveer een keer zo duur als in de rest van Mexico. In het restaurant was 'koulo-goede-WiFi', dus ik heb nog wat filmpjes en foto's kunnen plaatsen.
Vanochtend waren we best vroeg wakker, het slaapt toch anders onder een klamboe en zonder gordijnen. Maar eerst eens een flinke handwas gedaan. Ik kon hier zo gauw geen laundry service vinden en nu hebben we de plek en de tijd om te drogen. Omdat we verder overal maar één hele dag waren, was wassen toch lastig.
Daarna ontbijt bij een goed koffietentje hier vlakbij. Ze hebben hier zelfs croissants en bagels. Smullen dus! Vervolgens op naar het hotel tegenover ons om fietsen te huren. Dat doet bijna iedereen hier, er fietsen heel wat van die beachbikes rond. Sep is gelukkig ook over te halen, hij had zich eigenlijk voorgenomen na onze vorige fietstocht minstens 8 weken niet te fietsen. Hier zijn de zadels toch een heel stuk fijner, dus we kunnen los gaan. We gaan op zoek naar een beachclub, maar kunnen de club die we zoeken niet vinden (ja, alweer 😅). Dan maar naar een andere. Super tentje, erg rustig, heerlijke bedden in de schaduw en niet duur. Ze hebben er heerlijke nacho's pollo (kip) waar we lekker van smullen. Gezellig om zo'n schaal te delen. Ook fijn om een dag te niksen, kunnen we wel gebruiken na de afgelopen toch wel volle anderhalve week 😎.
Eind middag keren we terug naar onze hut. De kinderen laten het bubbelbad vollopen en vermaken zich daar nog even in. Heel apart dat dit erin zit. Verder is er geen enkele luxe en het voelt hier toch een beetje als behelpen. Het uitzicht over de bomen is super. Ook wel gek dat we op 50 meter van zo'n drukke straat zo rustig zitten. Ik was nog weer een rondje. Straks nog weer een eettentje zoeken voor een gezellige avond. Hoewel... ik denk dat Mats er al één gespot heeft waar hij naar toe wil, er staat een bord buiten met 'lekkerste pizza's van de wereld'. Dat zegt genoeg.