Van Polonnaruwa naar Sigiriya

28 juli 2017 - Sigiriya, Sri Lanka

Vandaag starten we rustig op. Eerst lekker uitgeslapen en daarna weer zo'n heerlijk uitgebreid ontbijt. We pakken op ons gemak alle spullen in terwijl de kinderen het zwembad nog even induiken. De komende paar dagen moeten ze het zonder zwembad stellen, dus genieten ze er nu nog maar even van. Onze gids (Akila) pikt ons na de lunch op. We hoeven vandaag niet ver te reizen en onderweg zijn eigenlijk geen bijzondere dingen om nog te bezoeken. We reizen naar Sigiriya om morgen de leeuwenrots te kunnen beklimmen. Dit gaan we vroeg doen omdat het dan nog niet druk is en minder warm. Het park gaat om 7.30 uur open, dus dan willen we er zijn. We moeten 1860 streden omhoog en het schijnt niet geschikt te zijn voor mensen met hoogtevrees. Toch wil ik het gaan doen, het uitzicht schijnt super te zijn. We zien wel!
Rond half 4 komen we in de buurt van van onze boomhut. Akila vraagt of we misschien een massage willen. Tom en ik zijn voor, dus we besluiten eerst naar de boomhut te gaan zodat de kinderen WiFi kunnen vangen en niet een uur hieven te wachten. Wat is het leuk! We zitten midden in de jungle in een miniparkje. Er zijn 3 huisjes en 2 boomhutten. We hebben wel stroom en een badkamer. Super! De WiFi in de centrale ruimte is prima, dus dat is mooi. Akila brengt Tom en mij naar de massage. Wat een leuke ervaring! We worden met z'n tweeën naar een kamertje gebracht waar we ons uitkleden. We krijgen een katoenen doek om en mogen mat onze gezichten naar elkaar toe op een krukje gaan zitten. Tom wordt gemasseerd door een man, ik door een vrouw. Ze beginnen met een hoofdmassage, we krijgen voor mijn gevoel een heel bakje olie op ons hoofd. Na deze massage mogen we op de bank. Heerlijk, wat een genot! Na 3 kwartier mogen we nog in een stoomcabine. Deze is van hout, alleen je hoofd steekt eruit. Je ligt op houten latjes op een bed van theebladeren. Hierna worden we helemaal afgedroogd. We krijgen nog een kop kruidenthee en dan vertrekken we weer. Wat leuk was het. Akila brengt ons weer terug en we relaxen nog even in de boomhutten. Om half 8 brengt Akila ons naar een restaurantje dat hij kent. Het eten en de mensen zijn ook hier weer geweldig. Het is een klein restaurantje, de man kookt en de vrouw bedient. De kinderen lopen ook rond. Een erg gezellige avond! We zijn nu net terug en gaan zo onze boomhut in, kijken of we een beetje kunnen slapen onder de klamboe. Morgen om 6.30 ontbijt, 7 uur naar de Sigiriyarots.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl