Trincomalee - Pigeon Island

24 juli 2017 - Trincomalee, Sri Lanka

Er wordt hier een klein feestje gebouwd, de WiFi op het complexje is vernieuwd en we hebben nu super snelle WiFi. Vandaar dat ik nu eindelijk ook filmpjes kan plaatsten. Iedereen blij en voor mij aan de slag nu, foto's, filmpjes en verhalen inladen ;-)
Vanochtend alweer om half 8 aan het ontbijt voor eitjes, jam en toast, een goede bodem dus. Om half 9 melden we ons aan het strand en een half uurtje later vertrekken we met de boot richting Pigeon Island. Het is een tochtje van een kwartier, onderweg moeten we aan een strandje nog even een ticket halen omdat het een beschermd natuurgebied is. Daar aangekomen is het behoorlijk druk. Je kunt aan 2 kanten van het eiland snorkelen, we beginnen met de kant waar een soort route is uitgezet. Erg jammer dat het zo druk is, mensen snorkelen je aan alle kanten voorbij en we zijn elkaar dan ook al snel kwijt. Gelijk in het begin spotten we al een schildpad van zeker 70 cm doorsnee. Wat een prachtig beest! We zien de mooiste vissen en een prachtig violet koraal. Wat mooi om te zien! Als we na een uurtje terug zijn op het strand zijn we Sep kwijt. Hij is als eerste vertrokken, maar hij is niet bij onze plek. Na een tijd zien we hem eindelijk het water uit komen. Gelukkig, we kregen het toch even benauwd! Hij heeft maar gelijk 2 rondjes gesnorkeld en zelfs 3 haaien gespot! Na een flesje water en een banaantje gaan we nog even aan de andere kant het water in. Hier is de bodem minder mooi, maar ook hier zijn we mooie vissen. Tegen half 12 duwen we de boot weer het water in om terug te varen. De 'kapitein' geeft ons duidelijke instructies hoe we de boor moeten duwen. Het snorkelen was zeer zeker de moeite waard, alleen jammer van de drukte.
Bij terugkomst lusten we wel weer iets te eten, dus we maken maar weer een stop bij Fernando's bar. Deze keer weet Mats een plekje te bemachtigen aan de schommel-tafel. We besluiten hier met z'n allen om voor morgen een dolfijn- en walvistocht te boeken. We moeten dan wel vroeg op, 6 uur op het strand en we zijn dan rond 8 uur terug. De kans dat je dolfijnen ziet is redelijk groot, walvissen minder.
Na nog een verfrissende duik met geweldige golven keren we weer terug naar ons huisje waar we kunnen genieten van de goede WiFi ;-)
Nadat iedereen een douche heeft genomen gaan we in de 'eetzaal' zitten kaarten. Tom en ik hebben een biertje. Deze moet uit de keuken komen, terwijl de rest van de frisdrank achter de receptiebalie staat (dit is allemaal buiten, stelt eigenlijk niets voor. Een overkapping met daaraan een keuken en er staan 7 huisjes) De eigenaar of manager zit er met 2 mannen. Als we nog een biertje willen bestellen zegt hij dat dit niet kan. We hadden net besloten hier ook te eten, dus dat wordt een lastige keuze. Als we weg gaan om toch maar ergens anders te gaan eten komt de manager naar ons toe. Hij vertelt dat de mannen van de politie zijn en dat hij geen vergunning heeft om alcohol te verkopen. Dat verklaart veel! We besluiten toch te blijven en we hebben super lekker gegeten, Tom en Sep hebben heerlijk zitten smikkelen van hun verse vis. Na het eten gaan we nog even het strand op. Het is inmiddels donker. Vanavond lopen er ontzettend veel grote en kleine krabben langs de kustlijn, mooi om te zien. Als we halverwege zijn valt de stroom uit. Bij Fernando's bar aangekomen betekent dat dat we alleen drinken uit een flesje kunnen bestellen. Helaas, geen milkshake, huisgemaakte icetea of een cocktail. Na één drankje keren we terug om te gaan slapen, morgen vroeg weer op. Gelukkig is bij ons huisje de stroom maar heel even weggeweest, onze airco doet het weer, dus de kamers zijn lekker koel. Het voelt echt nog als minstens dertig graden en het is windstil.
De manager spreekt Tom nog even aan dat hij het zo leuk vindt om ons samen te zien. Zoals we spelletjes spelen en met elkaar omgaan zou in Sri Lanka nooit kunnen zegt hij, daar is de afstand tussen ouder en kind veel groter. Weer iets geleerd! Voor nu welterusten en we zullen morgen laten weten of we dolfijnen of misschien wel walvissen hebben gezien.

1. Oma:
    24 juli 2017
    Wat fijn dat het nu beter gaat met de wifi de fotos xijn mooi ,hier is het weer niet al te best zo dit was het dan . geniet maar lekker groet oma
  2. Irene van de Wouw:
    25 juli 2017
    Leuke verhaaltjes!! :)
  3. Moniek:
    25 juli 2017
    Hè Boddekes, dat ziet er allemaal erg goed uit. Wat een mooie reis maken jullie toch weer. Mijn iPad (internet) staat standaard op drie items om te openen, onze reislogger, die van jullie en die van de Vroentjes. Erg leuk om jullie allemaal weer te volgen. Geniet er flink van