Trincomalee

23 juli 2017 - Trincomalee, Sri Lanka

Wat is het hier super! We zijn gisteren rond half 5 hier aangekomen. Onderweg hebben we nog een kort bezoek gebracht aan de Hot Springs, 7 bakken met water in verschillende temperaturen. Het stelde niet veel voor, maar we hebben het weer gezien. De chauffeur die ons naar Trincomalee brengt is een erg aardige man. Hij biedt aan (natuurlijk tegen betaling) ons te rijden van Trinco tot aan Kandy, hier doen we een dag over 4 over. Hij is dan gelijk onze gids en kan allerlei mooie plekjes laten zien. Voor slaapplaats zorgt hij zelf. We besluiten dit te doen, de 26e staat hij om 11 uur ' ochtends hier voor de deur om te vertrekken.
We zitten hier in 2 grappige kleine, nieuwe huisjes. Er is verder niet veel, maar we zitten 50 meter van een super leuk strand! Gisteren zijn we gelijk gaan kijken en daar ook blijven hangen. Gekleurde boten, strand-bed-huisjes, leuke strandtenten. Volgens Bente een hipster-strand. De kinderen duiken het water in en wij komen terecht bij Fernando's bar. Alles is gemaakt van hout, de tafels, de zitjes, de bar, de schommels aan de bar. Er is een bovenverdieping met lounge banken van pallets. Ziet er allemaal super gaaf uit. Uiteindelijk blijven we hier hangen tot een uur of 9. Vandaag maar een pizza gegeten. Overal branden vuurtjes langs het stand, hier kunnen we ons wel een paar avonden vermaken!
Vanochtend zijn we na het ontbijt vertrokken naar het strand. Het is niet heel erg druk, maar natuurlijk zijn alle lekkere plekjes in de schaduw al bezet. Dan maar in de zon en veel het water in. Gelukkig komt er af en toe en wolkje voorbij, geen overbodige luxe. We boeken voor morgen alvast een snorkeltrip naar Pigeon Island, om half 9 moeten we ons melden op het strand. Om een uur of 3 zijn we wel klaar met de zon en gaan we terug naar ons hutje om even te douchen en iets te snacken. Daarna lekker zitten kaarten in het 'eetzaaltje', wat tafeltjes en stoeltjes onder een overkapping met de voeten in het zand.
We sluiten de dag weer af bij Fernando's bar aan het strand, lekker eten en kletsen. De WiFi is hier overal erg slecht, dus aan een telefoon heb je niet zo veel. Maar heel af en toe komt er iets binnen en een site openen gaat al helemaal niet. De kinderen doen het tot nu toe erg goed, af en toe een ruzietje, maar verder hebben ze het hier prima naar hun zin.

1. Oma:
    24 juli 2017
    dag wat geniet ik van de verhalen en fotos ,om het staarje staat goed gr oma