Aankomst op Koh Chang

4 augustus 2015 - Koh Chang, Thailand

Na allemaal redelijk goed geslapen te hebben worden we rond 6.15 uur gewekt. In rap tempo worden de bedden weer omgebouwd tot stoelen. Rond 7.00 uur rijden we Bangkok binnen voor de eerste stop bij het vliegveld. We verwachten er nu eigenlijk zo te zijn, maar dat valt tegen. We maken nog talloze stops op kleine stationnetjes. Als we eindelijk bijna bij het hoofdstation zijn is er geen plek waardoor we uiteindelijk pas om 8.15 uur het station binnen rijden. Eerst maar eens vervoer regelen. Dat is gelukkig snel gebeurd. De minivan zal ons een half uurtje later oppikken. Nog net even tijd voor een bak koffie en een donut als ontbijt. De minivan is er al snel en zo zijn we iets na negenen al op weg naar Koh Chang. Eerst zo'n 3,5 uur met de auto en dan nog een stukje met de boot. We hebben er zin in! Nog even lekker relaxen aan het strand.

Die 3,5 uur werden er uiteindelijk 5, mede door alle wegopbrekingen. Het scheelt wel weer dat we niet op de veerboot hoeven te wachten, die wacht op ons. We gaan als laatste aan boord. We zien het eiland al als een groene oase liggen en moeten ongeveer 20 minuten varen voor we er zijn. Daar aangekomen zijn we al snel bij onze accommodatie. We zijn erg aangenaam verrast. Nog mooier dan op de foto's! De tuin van ons huisje grenst aan het strand, echt super! De sfeer is er erg leuk. We hebben nu een huisje, dus moeten we zelf even boodschappen doen. Terwijl de kids lekker gaan zwemmen laten we ons met de shuttle (weer zo'n pick-up met een dak, heerlijk) naar het dorpje brengen om boodschappen te doen bij de "7 Eleven". Groente, fruit en vlees kopen we bij het marktje langs de weg, dat is hier in de supermarkt niet te koop. Vanavond maar 's zelf koken en eten op ons heerlijke terras met uitzicht op zee. Even relaxen na deze reis van zo'n 1200 kilometer. Helaas lukt dit niet helemaal. We zitten net aan tafel als het ontzettend begint te waaien. Even later, als we net alles binnen hebben, regent het even flink. Gelukkig klaart het al snel weer op en kunnen we nog lekker even buiten zitten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade