Laatste dag Chiang Mai - nachttrein

3 augustus 2015 - Koh Chang, Thailand

Vanochtend eerst lekker uitgeslapen en op om gemakkie de koffers weer ingepakt. Rond half 12 uitgecheckt en de koffers daar achter gelaten. Het weer zit niet echt mee, het regent, dus we besluiten een taxi te nemen naar een groot overdekt winkelcentrum. Om een uur of 3 eten we hier heerlijk bij een Japanner, waarna we weer terugkeren naar het hotel. Hier staat ons een verrassing te wachten. Rooney, de kleermaker waar Tom een pak heeft laten maken, heeft gebeld. Ze waren aan het poetsen en helemaal tussen de voering van de bank worst de telefoon van Mats teruggevonden! Hij en z'n broer komen de telefoon zelfs naar het hotel brengen. Echt geluk gehad dus!
Tegen 5 uur nemen we een taxi naar het treinstation. Daar aangekomen staat de nachttrein al klaar. We hebben gereserveerde plaatsen (dat moet) dus we gaan op zoek naar onze wagon en onze stoelen. Wat een ruimte! Een zitje van 4 (bij de NS) heb je hier met z'n tweeën. Stipt om 18.00 uur vertrekt de trein. In een rustig tempo kunnen we nog even genieten van het Thaise landschap. Rond half 9 komen ze de bedden opmaken. Dat betekent dat er boven het zitje een bed wordt uitgeklapt en ter plekke opgemaakt en dat de bankjes van het zitje van 4 ook aan elkaar worden geschoven. Hierop komt een matrasje en ook dit bed wordt opgemaakt. Een heerlijk ruim bed met gordijntjes ervoor. Het ligt prima, vooral in het onderste deel. Het is inmiddels te donker om nog naar buiten te kijken. We lezen nog wat en rond 10 uur proberen we de slaap te vatten.

1. Oma:
    4 augustus 2015
    Gelukkig dat de telefoon terug is ,wat blij !!!!!
    wat hebben jullie veel beleefd en genoten ,en ik geniet meegr Oma