Dag één in Chiang Mai

31 juli 2015 - Chiang Mai, Thailand

Eerst even lekker uitgeslapen, al staat rond 9 uur de schoonmaakster al aan de deur. Snel douchen en een uurtje later waren we op pad. Vandaag hebben we niet echt vaste plannen, we zien wel. We hebben geen ontbijt erbij. Tom had via Tripadvisor een tentje voor ontbijt en lunch gevonden met goede recensies, Tanita. Niets teveel gezegd, echt een super knus tentje waar we echt verwend werden. Bij ieder kopje koffie of thee zat een orchidee. Alles was erg leuk aangekleed. Ook werden er antieke spulletjes verkocht. Hier maar gelijk even wat plannen gemaakt voor de rest van de dag. We moeten in ieder geval onze treintickets voor de nachttrein naar Bangkok (maandag) nog ophalen. Ook moeten we nog een lange broek kopen voor Ties en Sep, want morgen gaan we een jungle/olifanttrip maken. Dit doen we later op een marktje ergens in het oude centrum van Chiang Mai, waar we gelijk nog wat leuke souveniertjes kopen. Op de terugweg naar het hotel boeken we nog een fietstocht onder begeleiding door kleine dorpjes rond Chiang Mai voor overmorgen.
Inmiddels zit er een haakje los van de buitenboord beugel van Sep, hij kan 'm niet meer dragen. Toch maar even de ortho gemaild voor een afspraak de dag nadat we terug komen.
Terwijl de kids even een duik in het zwembad nemen gaan Tom en ik met de tuktuk de treintickets voor de nachttrein halen vlakbij het treinstation. Deze hadden we in Nederland al geboekt en lagen al klaar. Ook weer geregeld dus.
Bij terugkomst nog even relaxen en daarna weer naar de Nightbazaar. Hier hebben we weer heerlijk gegeten bij Burgerholic, een volkswagenbusje van waaruit heerlijke hamburgers worden gebakken. Daarna nog wat rondgedoold en op tijd richting hotel, morgen moeten we immers om 8 uur startklaar staan voor de olifantentocht. Bijna bij het hotel gekomen is er paniek... De telefoon van Mats is weg! Tom is nog met hem terug gegaan naar een paar winkels, maar helaas. Zijn nummer is al niet meer bereikbaar. Waarschijnlijk gestolen en al gelijk van sim kaart gewisseld. Groot verdriet natuurlijk.
Als wij terugkomen bij het hotel blijkt ook nog dat de airco flink heeft gelekt, toevallig net weer op het bed van Mats. Gelukkig is dit allemaal snel weer verholpen en liggen de kids uiteindelijk tegen 23.00 uur in bed. Dat zal niet meevallen als de wekker morgen gaat... wij nu nog even een Bacootje en dan ook lekker slapen. We haalden er nog wel één gelust, maar vanwege een speciale feestdag mocht er vandaag geen alcohol worden verkocht. Nou, hopelijk allemaal weer tot morgen! Trusten!

1. Oma:
    31 juli 2015
    Hallo .

wat jammer van de telefoon ,dat soort dingen gebeuren ,morgen wqcht er volgens mij weer een spanende dag ,geniet ervan

groetjes oma
  2. Hes:
    31 juli 2015
    het is wel spannend met de olifant op pad.
    dus mats vergeet gauw deze pech dag van jouw.