Reisdag naar Chiang Mai

30 juli 2015 - Chiang Mai, Thailand

De wekker ging vanochtend om 7.30 uur om ons weer voor te bereiden op de reis naar Chiang Mai. Bij het ontbijt kregen we allemaal een vers gebakken eitje. Alleen waren ze Mats vergeten, net nu hij wel eens een eitje wilde proberen. Helaas! Om half 10 kwamen er 2 tuktuks om ons naar het busstation te brengen ongeveer 1 km verderop. Van het hotel hebben we een voucher meegekregen voor de reservering van de bus. Echter bij inlevering van de voucher begon de Thaise mevrouw achter de kassa steeds moeilijker te kijken. Ze brabbelde iets in het Thais en al snel werd ons duidelijk dat er iets met de reservering niet in de haak was. Het hotel werd gebeld en de schuld werd naar elkaar geschoven. Papa kreeg een Engels sprekende dame aan de lijn die zich 1000 keer verontschuldigde en papa converseerde over "Jan with the short name". Eindresultaat: in plaats van 9.50 werd het de bus van 12.10 waar 6 plekken voor ons vrijgemaakt werden ten koste van....  Dus tijd om nog een rondje over de plaatselijke markt te maken en een heerlijk kopje honey iced coffee te drinken bij 'the Coffee Cup'.
Op ons gemakkie lopen we terug naar het "busstation". Daar aangekomen begint het weer flink te regenen. Gelukkig staan we droog. We moeten nu wel onze stoffen tassen naar de bus tillen, anders worden ze wel erg nat en vies. Als laatste stappen we in. Er zijn nog maar een paar plekjes vrij, dus kunnen we niet bij elkaar zitten. Toch knap dat deze bussen, die al helemaal uit Bangkok komen, precies op tijd zijn. Onderweg pikken we toch nog wat mensen op, waarvan er uiteindelijk één op een krukje moet zitten omdat de bus vol is. Ook moeten we nog even stoppen om een nieuwe bloemenkrans voor aan de spiegel te kopen. De oude worden ingeleverd, de bloemen waren verwelkt. Nu zullen we vast en zeker veilig aankomen in Chang Mai. De reis verloopt verder prima. In de buurt van Chang Mai hebben we een flinke regenbui, maar als we er rond 17.30 uur zijn is het gelukkig weer droog. We laten ons naar ons hotel brengen door een  grote tuktuk waar we met z'n allen en de bagage in kunnen. Ons hotel, Banthai Village, ligt midden in de stad. Het ziet er allemaal erg leuk uit en we hebben weer 2 kamers met een tussendeur. Ties en Bente nemen nog even een duik voordat we richting nachtmarkt gaan om iets te eten te scoren. Doordat we middenin Chiang Mai overnachten vallen we gelijk in de drukte en de levendigheid van van de Nightbazaar. Van alles wordt er hier aangeboden. Olifanten in alle soorten en maten, kleding en natuurlijk heel veel typisch Thais eten. We belanden op een soort Food pleintje waar verschillende tentjes verschillende soorten lekkers aanbieden. Zittend op tafels en stoelen van olievaten, kisten en pallets. Het is verbazingwekkend om te merken hoeveel verschillende talen er op dit pleintje worden gesproken. Toeristen uit alle landen, gemixed met de Thai. Een prima cocktail voor een doordeweekse donderdagavond...
Daarna nog even over de bazaar om te zien dat er morgenavond een Thaibox gevecht plaats gaat vinden. Misschien leuk voor morgen...
Nu terug naar onze oase van rust middenin de drukte van Chiang Mai. Tijd voor een Jack Daniels met cola en ik denk dat ik maar eens een Justus van Maurik Petit Corona ga opsteken...