Dag drie in Chiang Mai

2 augustus 2015 - Chiang Mai, Thailand

Keurig om half 9 werden we opgepikt door een man van de fietstocht. We mochten gaan zitten in een pick-up truck met overkapping om vervolgens nog wat andere mensen te gaan halen. Dit bleken 3 Nederlanders en 2 Chinezen te zijn. Na een autorit van een half uurtje kwamen we aan bij een guesthouse ergens buitenaf. Hier stond de gids ons al op te wachten en konden we onze fiets uit gaan zoeken. De eerste stop was in bij de rijstvelden, waar een aantal dames hard aan het werk waren om de rijstplantjes te verpoten. Er wordt hier twee keer per jaar geoogst, de eerste voor Thailand zelf, de tweede oogst is bestemd voor de export. We vervolgenden onze tocht totdat we uitkwamen bij een kleine tempel. Deze was bijzonder omdat hij helemaal van teakhout was gemaakt. Ook hebben we hier nog vruchten uit de boom geplukt met een lange stok. Na wat omzwervingen door dorpjes was de volgende stop bij een houtsnijderij waar voornamelijk olifanten met de hand uitgesneden werden. Helaas paste de grote niet op de bagagedrager, dus hebben we maar een kleintje meegenomen. Prachtig om te zien hoe dit werk met de hand wordt gedaan. De laatste stop was verrassend genoeg bij een werkplaats voor Boeddhistische doodskisten. Hier kregen we uitleg over een uitvaart in het noorden van Thailand. De mensen worden hier (in het zgn Lanna district) in hun kist/bouwwerk van hout en papier buiten verbrand. De monnik krijgt de grootste, hij is al vaak gereïncarneerd. Om dit te bekostigen offeren mensen geld om zo zelf ook in een hogere staat van "verlichting" te komen. Dit is goed voor je karma. Al met al erg interessant. Na de laatste paar kilometer van de in totaal kleine 30 kilometer stond de rijst al dampend op ons te wachten.
Rond een uur of 2 weren we keurig weer bij Banthai Village (ons hotel) afgezet. Net op tijd voor er een enorme regenbui losbarst. De kinderen kiezen ervoor om even in de kamer te hangen. Tom en ik besluiten na een uurtje relaxen toch nog even Chiang Mai in te lopen voor een goeie bak koffie. Het blijft maar regenen, dus we laten ons uiteindelijk met een tuktuk weer afzetten bij het hotel. Nu maar 's gaan overleggen wat we gaan eten vanavond, genoeg leuke tentjes hier. Vandaag een vroeg dagverslag, mochten we nog iets beleven dan vullen we het nog aan. Zo niet dan is het afwachten wanneer ons volgende verslag volgt. Morgen moeten we om 12.00 uur zijn uitgecheckt en vervolgens nemen we om 18.00 uur de nachttrein naar Bangkok. Afwachten dus wanneer we weer online zijn. Groetjes!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Oma:
    2 augustus 2015
    Dag

Weer een dag met spannende belevenissen,leuk wat zullen jullie veel te vertellen hebben als je weer thuis bent !!!!

groetjes Oma