Een dag in Sukhothai

29 juli 2015 - Sukhothai, Thailand

Vanochtend lagen we met z'n drieën (Sep, Tom, Angelique) al om 7.30 uur in het zwembad. Heerlijk even wat baantjes getrokken. Tegen 9 uur zaten we aan het ontbijt, de meeste spullen alweer in de koffers. Al voor de afgesproken tijd van 10 uur stond de minivan voor ons klaar om ons naar Sukhothai te brengen, een rit van ongeveer een uur. Onderweg vooral veel rijstvelden. Na aankomst bij onze accommodatie, Scent of Sukhothai, gelijk fietsen gehuurd en rond half 12 zaten we al op de fiets naar het Nationaal Historisch Park. Hier staan veel ruïnes van Wats uit de glorietijd van Sukhothai. Sukhothai was honderden jaren geleden, Thailand heette toen Siam, de invloedrijkste stad van het land. Het is een prachtig park om rond te fietsen en de ruïnes van dichtbij te bekijken. Tijdens een flinke regenbui zijn we maar even gaan schuilen in een koffietentje. Het is niet echt superwarm, mede doordat de zon niet schijnt. Die hebben we sowieso nog bijna niet gezien hier. We zitten hier nu ook in het regenseizoen. Goed te doen dus om een paar uur in het park te zijn. Volgens Bente kreeg ze een beetje een Efteling-gevoel op de attracties na dan. Op de terugweg gaan we nog even langs een supermarktje om wat dingen en een flesje likeur te kopen. Hier hebben ze niet veel, dus we besluiten een klein flesje Bacardi te nemen. Alle drank staat hier achter de toonbank, behalve bier. Wat blijkt? In Thailand mag alleen drank worden verkocht tussen 11.00 en 14.00 uur en dan weer vanaf 17.00 uur... Pech dus.
Om half 4 waren we terug op het parkje. Heel kleinschalig met allemaal vriendelijke dames. Voor het eerst hebben we geen kamers met een tussendeur. Dat wordt op en neer lopen voor spullen die in verschillende koffers zitten. De kids vermaken zich weer heerlijk in het zwembad. Het water is overal lekker warm in de zwembaden.
Bij aankomst vanochtend hadden we het vervoer voor morgen al geregeld. We gaan met de "lijndienst" naar Chang Mai, dat is eens wat anders (en een stuk goedkoper) dan met een minivan.
Rond 18.00 uur gaat Tom toch maar even terug naar de supermarkt voor de Bacardi. Op de terugweg nog even langs de markt voor wat fruit waaronder Bente's favoriet Mang Khud.
Vanavond zijn we van plan om naar een bistro hier vlakbij te gaan. Afwachten waar we dan weer terecht komen.

1. Hes:
    29 juli 2015
    mooi verslag gegeven en prima beelden, vooral van de vier jongelui.
    als Boeda doet Mats het wel heel goed.
    hier is verder alles prima behalve het weer, veel buien.
    Groetjes hes.