De reis naar de River Kwai

25 juli 2015 - River Kwai Floatel, Thailand

Vandaag een reisdag gehad. We zijn rond 11 uur vertrokken vanaf ons hotel in Bangkok. Het busje dat was gereserveerd stond keurig op tijd klaar. Ideaal, een busje voor 9 personen met airco en chauffeur. Voor zo'n € 100,- ben je 350 km verderop. Je hoeft je niet te vervelen, genoeg te zien onderweg. De buschauffeur was net Max Verstappen. Hij kon hard rijden en was ook erg blij met zijn fooi. Hij was zijn creditcard vergeten dus moest papa de benzine betalen. Dat geld werd wel van de prijs afgehaald. Na ruim 4 uur kwamen we aan bij een aanlegsteiger van de River Kwai, waar we op een longtailboat moesten overstappen. Deze bracht ons naar het hotel, zo'n 10 minuten varen verderop. In de boot voelden we ons net als in "Wie is de mol". Het water ging aan de rand van de boot helemaal omhoog dus je werd wel een beetje nat. Toen we aankwamen bij de steiger van River Kwai Resotel stonden er al 4 Thaise mannen klaar om onze koffers weg te brengen. Ook hier een vriendelijke ontvangst met een glaasje sap. Ons huisje, volgens Bente schattig, volgens de jongens "baas", ziet er goed uit. We hebben uitzicht op de rivier en zitten aan de rand van het park. Tijd voor een lekkere duik en voor papa een Chang bier en een grote sigaar. Bij het zwembad wordt het nu heel druk met veel Nederlanders die hier zijn met een groepsreis. Na het zwemmen hebben de kinderen voor morgen een excursie uitgezocht, we gaan klimmen en varen. Vroeg op dus! 's Avonds heerlijk gegeten van het buffet. Fijn dat het eten hier goed is, want we hebben weinig keus. Het voelt echt als the middle of nowhere zo aan de rivier naast een rots met als enige vervoermiddel een boot. We hebben vanavond nog lekker genoten. Buiten aan de grote tafel met uitzicht op de rivier nog een potje yahtzee met z'n allen en daarna lekker gaan slapen.