Reisdag naar Phitsanulok

27 juli 2015 - Phitsanulok, Thailand

Vanochtend al voor zevenen opgestaan, de boel ingepakt en weer genoten van een uitgebreid ontbijt. Tegen half 9 zaten we weer met al onze spullen in de boot en hadden we afscheid genomen van deze leuke accommodatie (waar wel erg veel Nederlanders zaten). Terug op t vaste land stond de chauffeur met zijn vrouw ons al op te wachten met hun bus. Een lange reis vandaag, zo'n 6,5 uur te gaan. Ook nu hoeven we ons onderweg niet te vervelen. De bus is groot genoeg om lekker te relaxen, te lezen, muziek te luisteren, te slapen of natuurlijk naar buiten te kijken. Onderweg zagen we nog een aantal processies voorbij komen. Op ieder groot kruispunt staat wel iemand om bloemenhangers te verkopen. Deze heeft bijna iedereen aan z'n spiegel hangen en geven bescherming. De jasmijnkrans symboliseert de leer van Boeddha.

Om een uur of 3 waren we dan bij ons nieuwe hotel. Wat een pracht! Gek eigenlijk wat een drukte het kan zijn in een hotel in een heel rustig gebied en hoe rustig het kan zijn in een hotel midden in een grote stad. Nu maar eerst een lekkere duik en dan zien we wel verder.

Na de duik gingen we ons opfrissen om een hapje te gaan eten in de stad. Tom had op Tripsadvisor een gezellig restaurantje op de rivier gevonden. We liepen er naartoe en onderweg kwamen we veel straathonden tegen. Er zijn heel veel kappers in Phitsanulok. Aangekomen wisten we eerst niet welk restaurant we moesten hebben omdat alle namen in het Thais waren geschreven. Angelique en Bente dachten "O jee, waar komen we nu terecht?" We gingen maar gewoon zitten en de mensen waren heel erg aardi voor ons. Ze hielpen ons met het uitzoeken van het etEn, zodat het niet te pittig zou zijn. En het was heerlijk!  We hebben er dus weer een hele gezellige avond op zitten. Het was echt genieten! Nu nog even een drankje op ons balkon en dan weer heerlijk onder de wol.

1. Oma:
    27 juli 2015
    Van uit Ootmarsum waar het regent veel plezier !!!!